Tomhylsor 1:35
Är på jakt efter tomhylsor till 3,5 cm luftvärnspjäs.
ett tipps är att använda en bit gjutram som du värmer och drar isär till önskad tjocklek sen så delar du upp den i rätt längder. och ta en liten borr och borra lite i ena änden. jag tänkte gör så till mitt nuvarande diorama projekt.
Har finns det tull 37, cm pjäs: http://www.rbmodel.com/index.php?action=products&cat=c_bm&sub=35P
hmm låter inte helt dumt, sparar man ju en jäkla massa kosing👍
#2 tackar för svaret, kommer nog försöka mig på nox_umbras tips. men misslyckas jag får jag nog surfa in där och shoppa lite.
#1 vad använder du för färg till dom för att få fram mässingfärgen på tomhylsorna?
jag använder humbrol 54 och blandar i lite brun 186 så tycker jag att jag får ett hyffsat resultat. lyckas inte få någon bra bild med kameran som visar färgen riktigt. ska se om jag lyckas senare.
Gunze har mässing samt även hos pysselbutiker finns mässingsfärg.
#7 Har du målat cigarettfimpar :)
Dom ser ut att vara lite tjocka eller är det kameran som luras?
tjocka? hur menar du då?
35mm hylser i 1/35 borde väl vara 1mm i diameter men jämför man med linjalen på bilden så ser dom ut att vara minst det dubbla. Men perspektivet i bilden kan ju luras.
jaha :) då förstår jag missförståndet :D
dom här hylsorna är till min 7,5cm infanterikanon, därav den stora storleken. så dina ögon ljuger inte.:) la bara upp en bild på dom för färgens skull.