Warszawaupproret-diorama
Dags för ett nytt diorama. denna gång skall en sådän här pjäs ha huvudrollen.
Idén kommer från en dokumentär film angående Warzawa upproret där man ser en flakveirling stå på en bro och fullkomligt peppra en byggnad. Det är tänkt att denna pjäs skall stå i en gatukorsning mitt i centrum och skjuta längs gatan mot några stackare.
Självklart skall jag lägga upp lite bilder, själva fordonet är i stora drag klart skall börja med allt runtomkring nu som figurer byggnader m.m
återkommer med bilderna på framstegen
Låter grymt, ska bli intressant att följa 👍
Belgarion - amatör på tillväxt
Intressant. Har precis börjat läsa Norman Davies bok Slaget om Warszawa, Upproret 1944.
#2 den skulle jag gärna läsa, hoppas dioramat kan illustrera på ett bra sätt så man kan koppla ihop det. #1 tackar hoppas jag kan fortsätta hålla intresset uppe för digJag
hmm ser ingaq bilder

Nej, inte jag heller.
Inte jag heller.
typiskt jag som skulle vilja se bilderna också.
låter som ett spännande projekt iallafall.
haha jag ber om ursäkt för den lilla missen med bilderna, la upp dom från mobilen men verkar blivit någon miss på vägen. ska självklart åtgärda det så snart jag kan med datorn.
sådär nu ligger det lite bilder uppe iaf, kommer komma fler då jag har några till på lager, varit dålig på att ta "under bygget" bilder än så länge men blivit lite bättre nu när jag går över till själva dioramat. hoppas jag kan hålla er intresserade 😉