Glue"n"glaze
Hej!
Vet någon varifrån man kan beställa Deluxe Glue"n"glaze?
Jag har läst om detta lim i olika byggreportage i Allt om hobby, det ska vara bra till att limma tex vindrutor på plastbyggsatser utan att riskera limfläckar.
Jag vill helst beställa från en svensk webshop.
Tack på förhand!
/Dan
man kan också använda clear eller trälim om man vill undvika dimmiga rutor.
#1 Tack för ditt snabba svar!
Jag är lite novis när det gäller begreppen, vitlim känner jag till (bygger i huvudsak träbyggsatser), men vad menar du med clear?
/Dan
Här kommer det som jag med många använder klart bästa jag provat
http://www.rebell.com/acrylic-photo-etch-glue.html
Gismo
clear lika med klarlacken du använder för att det inte skall se fult ut när du sätter på dekalerna.
#3 Tack för tipset och länken, har lagt den i "Favoriter" så att jag kan kolla in deras sortiment!
#4 Aha, tror faktiskt jag ska prova klarlacksmetoden, har ju sånt hemma.
/Dan
You can use clear gloss varnish to, undiluted… But there is another way : 1. dipp the transparencies into Future floor wax and let dry on soft kitchen towel or paper tissue
2. A few drops of cyano glue, medium curing on a piece of paper, with a toothpick, you apply a light coat of glue on the base of the transparencies
3. Set them into place.
The Future floor wax avoids the fogging of the transparencies… Et voilà
om du försöker med trälim så använd tandpetare för att smeta ut det på modellen fördel med trälimm är att den är ofärgad när den torkat
#6 Hur pass stark blir vitlimsfogen? Ibland på tex äldre bilbyggsatser så är passformen på vindrutan inte så där jättebra gentemot karossen, man måste kanske pressa vindrutan på plats så att det inte blir glipor. Håller vitlimmet kvar rutan när fogen har torkat om man har limmat den i press?
Isåfall verkar ju vitlimsmetoden vara enkel och bra!
Jag hoppas du förstår vad jag menar..
/Dan