Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1348 ggr
cal-le
0

monsterbyggen

Undrar om någon känner till en butik där man kan köpa Frankensteinsmonster som bygge, hade det som barn på 70-talet och vill nu uppleva lite nostalgi lite "retro" som det nu kallas i media.

StefanW
0

De kan vara svåra att få tag på, men börja att titta på vad som finns hos Volat i Göteborg. Där finns det en del Sci-fi m.m. som jag tror kan vara något. Återkommer om jag hittar något mera, annars är det nog bara att leta på tradera eller dyligt och se om det är någon som vill skiljas från sitt exemplar.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

starhawk
0

Försök med Comet-miniatures dom har visst Frankensteins monster, dom hade visst någon annan av filmmonsterna också, jag har för mig att det var Mumien.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

starhawk
0

Dom har både Frankenstein, Mumien och Fantomen på Operan

adress www.comet-miniatures.com

Azgaron
0

Hör Volat och Comet ihop på nått vis? Franchise eller så? Uppbygnad och utbud är ju rätt likt tycker jag.

Några nyutgåvor av Auroras gamla monstermodeller har ju dykt upp på tradera. Lite dyra dock, med tanke på vad man får.

Tur man har kvar några av originalen (byggda) Glad Men saknar tyvärr överdelen till monstret i svarta lagunen. Ledsen

Azgaron

som också gärna skulle vilja bygga några monster till Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starhawk
0

Nja, priserna skiljer sig en hel del på en del produkter, så jag tvivlar på det

StefanW
0

#4 Tror inte deh ar något med varandra att göra. Volmat finns i Göteborg och Comet finns i England (deras butik i London kommer de att stänga den 22 september i år, men fortsätta med postorder)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Trodde inte att var butiken befann sig hade nått med saken att göra, båda finns ju på nätet. De stänger och Volat har ju precis öppnat. Kan det inte vara uppbyggt efter samma koncept? Hemsidorna är lika som blåbär och Volats sida var i stora delar på engelska tidigare. Annan har de bara råkat använda samma webbshopdesign? Inte vet jag, tyckte bara att de ser väldigt lika ut. Sen att priser och produkter skiljer behöver väl inte vara så konstigt. Jaja, det vara bara en tanke.

Azgaron

StefanW
0

#7 Vem vet, du kanske har rätt! Jag har inte hört om något samband, men visst sidorna påminner om varandra!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Jag skrev och frågade, och fick detta svar:

"Nej det finns inget samband mer än att vi har haft samma företag som gjort hemsidorna, Eftersom vi säljer samma produkter känner vi Comet väl och vi hjälper varandra med produkter och leverantörer. Att mycket tyvärr blir på engelska på vår hemsida har med att göra att min Medarbetare heter Mark och är engelsk och hans skrivna svenska är hopplös."

Så nu är det utrett Glad Samma webbdesigner hade de iaf.

Azgaron

StefanW
0

#9 Tackar för den informationen! Kul att veta!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#10 Varsågod! Jo jag tyckte det var lika bra att fråga, så nu behöver jag/vi inte spekulera längre Glad

Lätt att skriva fel nuffer ser jag Glad

Azgaron

StefanW
0

#11 Fixat! Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Glad

Azgaron