Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 838 ggr
[Hayabusa]
0

Meng TS-009

Nästa 1/35-pansar som Meng släpper är den franska Char 2C. Spännande👍

Joppo
0

FLÄSKIG!

Decaius
0

Ja det var fläskigt. Den måste bli ca 60cm lång!?

Decaius
0

Nä, det blir den ju inte. Fick av nån anledning för mig att det var skala 1/16… :-P

[Hayabusa]
0

Haha, ja det är lätt att räkna fel ibland 🤓 Men den blir rätt maffig i 1/35 också. Tycker att Meng visar framfötterna gång på gång 👍

Decaius
0

#5 Ja, går jag upp i skala nån gång finns det en del man kunde tänka sig att bygga! Det är ganska blandad repertoar dom gör, en del modernt och nu denna. Något för alla!

[Hayabusa]
0

#6 Ja, det ena utesluter ju inte det andra. 1/72 är kul, men jag gillar även 1/35.

#2 Mmm…tycker att denna vagn ser lätt "retro-sci-fi" ut, så den kanske vore nå´t för ditt monsterdiorama?

PAK43
0

Mängden hjul får mig att tänka på självmord.

Decaius
0

#8 Frågan är om det slår mängden delar till bandlänkarna på deras T-90… Eller vad säger du Stefan? Det var några bitar va? ;-)

[Hayabusa]
0

#9 Haha, ja banden till T-90:an är en liten byggsats i sig 🙂 Dock inget som jag räds speciellt mycket 🤓

Decaius
0

Nä, många bitar är ju inte per automatik det samma som krångel… :-)

[Hayabusa]
0

#11 Exakt! Mitt spontana intryck är att det är en modell som inte har några direkta hinder eller svårigheter.🙂

Sedan tror jag, i och för sig, att band tillverkade i något "DS-material" hade funkat precis lika bra. Eller åtminstone tillräckligt bra.

IKV91
0

Vad är detta för något? Har aldrig sett. Vet ni hur många som tillverkades? /Roger

[Hayabusa]
0

#13 10 st tillverkade, tydligen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Char_2C