Metro 2033
Fick en sån otrolig bygginspiration efter att jag såg Takoms chemwarrior som ingick i objekt 279 byggsatsen.
Otroligt häftig, fick tips av Joppo på gubbar och har sättit igång med vad som ska bli ett futuristiskt metrodiorama.
Börjar med själva tunnelbanetunneln!
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
Fortsättning följer förhoppningsvis! 😃
Limningen av tunnel ser stabil ut! 😃
Kul idé! Jag har alltid gillat mörka framtidsskildringar, så detta bygge kommer jag att följa.
Sanslöst coolt Anders! Alla tummar upp!
Häftigt och snyggt
Detta gillas skarpt!
spännande och se hur det kommer se ut
Spännande ide,kommer att bli skrämmande bra😮
Kul ämne!
Vet inte om du känner till figurerna från Kellerkind. Figurerna är trevligare än boken. För mig var boken ingen höjdare även om historien i och för sig är intressant. Kan själv tänka mig att måla någon av dessa figurer. Adressen till Kellerkind är:http://www.zinnfiguren-martin-hille.de/
#15 Jäkligt snygga men nu har jag köpt på mig Stalker figurer, men stort för tipset (hamna i bokmärken tills senare).

Detta bygge ser jag verkligen fram emot :)
Kul med lite annurlunda bygge..
#15 Sjyst tips. De där figurerna var riktigt fina :) Man kanske skulle ta och göra en liten framtidsvinjett? Gasmasker, radioaktivt nedfall och ruiner känns märkligt tilltalande😃
Nu vart man sugen på ett framtids diorama med figurer från Kellerkind
Super kul bygge ska bli kul att följa👍
Var in till gitarrdoktorn och frågade om strängstumpar till gasmaskrör för mina modeller, han såg misstänksamt på mig och gick och hämtade en uppsättning begagnade bas och gitarrsträngar som jag fick gratis, så det kommer nog att räcka en livstid 😃 (jag köpte en gitarr till grabben också)
Nu lägger jag dressinen åt sidan så den får mogna ett tag, och fortsätter med tunneln.
För i veckan får jag:
Vapen från Ukraina
Gubbar och utrustning från Polen
Stalkers från Tjeckien
Elektronik från Tyskland
Dioramamtrl från Kina
Är inte internet fantastiskt? 😃
Fortsättning följer.
#27 Dressinen blir grym! #22 Skoj att se att det funkar i 1/35 också! Bassträngar är lite tjockare va?
#31 Jepp, men tänkte att det borde funka som typ kylarslangar etc, sen är ju warhammer lite mindre så.
#32 Ja Wh är 28mm. Tror det är ca 1/60. Får man se detta projekt live på byggmötet på söndag?
#33 Absolut, tänkte släpa med mig det mesta, för nu behövs det glada tillrop och ideér ☝️
Blir bra det! :-)
Det ser fint ut Anders 👍 Dessutom får jag intrycket av att du bygger med stor entusiasm. Sånt är kul när det händer 🙂
PS. M2HB:n är det väl fortfarande många arméer som använder idag, så den tycker jag känns både rätt och rimlig på din skrammelvagn.
#36 Jo det var länge sen man fick "blodad tand", konstigt vad en bild kan ställa till med? 👍
Letar du inspiration/idéer kan du alltid sätta dig och spela igenom Fallout 3, alternativt läsa eller se The Road (Cormac McCarthy) 👍
#38 Den har jag spelat ut 😉 Men har inte sett The Road.
😃 När jag ändå är igång så innehåller filmen The book of Eli rikligt med postapokalyptisk scener som kan bidra. :) Själv skulle jag någon gång vilja bygga något steampunk diorama liknande Bioshock!
Och hagelbrakan!
Såg att han var ganska mycket större, så pass att det aldrig skulle gå att ställa han bredvid en 1/35, men om jag ställder dem längst fram i dioramat så borde ju inte skillnaderna vara uppenbara, eller vad tror ni som har lite erfarenhet?
Figgen ser asfet ut 🙂Den vill jag kolla närmare på.
Gällande skalablandningen har jag ingen egen erfarenhet av något liknande. Man får nog testa antar jag. Men så länge figurerna inte står alltför nära varandra så borde det kunna fungera.
Han kanske har växt sig stor av att äta radioaktiv fisk eller råtta, vad nu man kan tänkas överleva på i en liknande värld😉

Ser spännande ut detta bygge :)
Figurena ser ju klockrena ut som sagt.
Du har kommit en bra bit på väg..
Lycka till med resten ser verkligen fram emot nya bilder..