Nytt i bygghögen, september 2013
Ny månad, ny tråd. 😃
2013 års tidigare trådar:
- Januari -- del 1, del 2
- Februari -- del 1, del 2
- Mars -- del 1
- April -- del 1, del 2
- Maj -- del 1
- Juni -- del 1
- Juli -- del 1
- Augusti -- del 1, del 2
Och kom som alltid ihåg att det som vanligt är när ni får hem grejorna som räknas, inte när ni beställer dem.
Jag har en Zis-5 i samma skala och samma tillverkare och den ser helt ok ut.
Kanske är nyare.
Klart, det är ju inget extra i lodan utan bara plastdela och dekaler.
Inget resin eller fotoets.
Hmm….du kanske har rätt, jag öppnade bara lite snabbt och fick se en massa oinplastade gjutstammar med mycket gjutskägg i en enda röra. Däcken såg ut att passa på en gammal leksaksbil, jag kanske ger den en chans någon gång? Den har ju trots allt en helgrym design.

Äntligen, efter en lång torr sommar har jag fått hem lite nytt, faktiskt idel nyheter, mest på svenskbyggarfronten! Tarangus nya Tunna i 1/72 Airfix Bf 109 E, 1/72 nya formarna RBD Studio 1/72 J 28B Vampire dekalark Xtradecal 1/72 Vampire dekalark (J 28C mm) Thohej! Mycket nöjd :)
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#8 Trevliga grejer, Peter! Har du läst den här? http://z-bok.se/catalog.18.html Bläddrade i den hos en bekant häromdan. Verkar mycket intressant!

#10 Verkar vara en intressant bok Calle! Och Lennart Andersson är en bra författare och flyghistoriker tycker jag.
Trevliga inköp Roca

#15: Inte alls dumt! Jag blir mer och mer sugen på att införskaffa en B-17. 😇
Då kan jag rekomendera denna modellen
Innerhåller ca 235 delar och modellen ser rätt ut.

Jag får lägga till den på min skaffa-lista. 🙂
Önskelista till jul kanske ???😉

Nej. julen är avskaffad här, men kanske till ett annat tillfälle. 😃
Okay, ja det är den väl nästan här me.

Många fina byggsatser😃

Inte då, det är säkert bara ytterligare ett antal smådelar som ska sättas ihop. 😉
He,he…så är det nog.

#26-28 Mycket tillmötesgående kusin du har! Och intressanta Mig:ar! Är Mastercrafts Mig-15 baserad på KP/Kopro? Eller Mistercraft heter dom så nu?! :-)

#32 Jag tror den kommer från forna Kopro men ser förfinad ut så att säga.
Inte så myck gjutskägg.

#34; OK! Låter ju hoppfullt. Jag har en Mig-17 från en tillverkare som jag tror heter Plastyk; den är nog en kopia av något tidigare, men med försänkta panellinjer, gör ett helt ok intryck.
Ok
Jag har oxå en från Plastyk.
Den är däremot ganska grov.