Hjulfärg?
Kan nån komma med förslag till bra färg för hjul, främst flygplans-hjul.
Har sett Model-Master ha nån färg "Rubber Matt" om det skulle vara nåt men jag vill höra från er vad ni rekommenderar eller vad det finns. Jag vill helst inte ha på nån ordinär färg, typ matt 33 humbrol på hjulen för det blir nog inte samma sak tror jag.
Tacksam för hjälp! :)
"It´s all about the details"! 
Model Masters rubber färg är nog mer tänkt till gummi detaljer och ligger åt det bruna hållet, jag brukar använda Nato black den är lite lagom grå.
Jaha okej om du säger det så. Då får det bli annat!

Jag kör nästan alltid med Revell Nr 9. Humbrol 32 kanske också är bra.
Xtracolor X505 Tyre black, Aeromaster Tyre black, Humbrol Nr 67, Tamiya XF-69 NATO black, Vallejo Model Color Black Grey 70862 var några andra tips som jag hittade på div. modellbyggarforum efter en googling.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Tacktack!
NU har jag nåt å gå på!
Förresten, kan man använda alla färger med penslar för det är det jag håller på med som mest nu!?

#6 Enamelfärger, som Revells och Humbrols små metallburkar, funkar bra att måla med pensel. Akryl eller vattenbaserat, som Tamiyas XF, är väl egentligen tänkt för airbrush, men funkar att pensla på små ytor. ag har mest erfarenhet av enamel, Penselmålar för det mesta, eller använder Tamiyas spraydosor och någon gång ibland använder jag en enkel typ av airbrush från Revell.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Tamiya XF-85, rubber black är inte kolsvart som Humbrol 33.
Stefan - Modellbyggare
Jag använder Xtracolor X505, Tyre black
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Ta svart med lite flesh i så att du får en varmgrå nyans. Äldre däck före 40-talet kan man ha lite rött i också.
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
Sedan har du även "Tire Black" från Gunze som av någon outgrundlig anledningar har blivit "utskuffad" från allmänhetens ögon.
Modelmaster akryl Interior black brukar jag använda.
Inte toksvart utan väldigt,väldigt mörkt grå.Funkar kanon att pensla.

Model Master har en kulör som heter black grey eller nåt liknande jag har använt den på däck och den ger ett bra intryck
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus