Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1196 ggr
Börje
0

Torka, torka

Nu har jag börjat så smått att övergå till akrylfärger men…..Tamiyas färger torkar ju snabbare än jag hinner blinka ( penselmålar ) så dagens fråga; Hur löser jag detta?

För övrigt vill jag passa på att tacka för alla tidigare svar på mina frågor, mycket vänligt av er att dela med er av era erfarenheter och kunskaper.

Börje Andersson, Linköping.

denstore
0

Det finns retarder att köpa för att förlänga torktiderna.

Börje
0

Hur blandar man ut detta? Några droppar i burken? Har retarder hemma så jag kan prova redan i kväll🙂.

denstore
0

Lägg färg du ska ha till jobbet i en egen burk eller på en palett. Lägg till några droppar och prova.

Denna kommentar har tagits bort.
Rone
0

Tamiyas färger är hopplösa att penselmåla utan retarder, jag brukar dock blanda i det påsidanom. En liten färgskål med några droppar färg och en droppe retarder, funkar utmärkt.

PAK43
0

Jag tycker att Tamiyas färger är hopplösa att penselmåla alldeles oavsett :)

starhawk
0

#6: Det beror på kulören, mörka färger fungerar oftast alldeles utmärkt, ljusa är däremot svåra till hopplösa den vita t. ex. går i princip inte att använda till penselmålning, jag använder den numera endast till färgblandningar. Tycker att Model Masters akryler är betydligt bättre på den fronten, har inte haft nåt problem med deras färger

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus