Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1274 ggr
aklejor
1

F-16 I Sufa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick färdig min F-16 Sufa igår , Hasegawas 1/48. Har varit ett segt bygge men nu är den äntligen klar/ Lennart

aklejor
1

bild2

aklejor
2

Bild 3 "Grupppfoto  /Lennart

[Hayabusa]
0

Stiligt 👍

Rone
0

Riktigt snyggt bygge!

MarkusN
0

Suferänt! 😃

För mig som inte kan flyg, vad har israelerna gömt i "axelvaddarna"? Soppa? elektronik? Eller är det ett vanligt hederligt spoilerpaket? 😉

aklejor
0

Tack ska ni ha ! Ha ha axelvaddar, den var bra. Det är Cft, eller som det heter Conformal fuel tanks. Och mycket riktigt ,det innehåller bränsle .

Det började ju tidigt med att utveckla sådana, fanns en F-4 Phantom bl.a där man monterat extra bränsletankar på flygkroppen .

Lennart

[Jarl]
0

Stiligt riktigt snyggt bygge. Du skulle haft sådana vimplar "remove before lift off"

Jonsson9
0

Snyggt! 😃

Vänlig hälsning, Martin

starhawk
0

#6: Jo dom är ju rätt vanliga på sina håll, tror t.ex. inte att jag överhuvud taget har sett någon F-15 utan sina Cft. Fast SUFAn är ju lite mer påtagliga så att säga, F-15s märks ju knappt, anges det nåt skäl till att dom är så påtagliga?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

PAK43
0

Vad jag har läst om CFT på F-16 så beror placeringen på att det var smidigast att sätta dom där, dels för att dom då inte är ivägen för dagligt underhåll och dels för att dom går att göra lättare om dom ligger ovanpå än hänger under, då man inte har behov av att hänga ytterligare något på dom eftersom det inte går.

Snygg kärra för övrigt!

starhawk
0

Funderade mest på att den liksom "sticker ut" i framändan men nu såg jag att där har vi ju kanonen som måste gå fri och hade den inte stuckit ut där så hade den antagligen inte fått tillräcklig kapacitet

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

gismo76
0

Snyggt som vanligt när du bygger . 

Gismo

aklejor
0

Tack ska ni ha , kul att ni gillar den.

Jo det är många F-16 som fått CFT modulering idag.

Finns en hel del att läsa på länken nedan. MVH/ Lennart

http://defense-update.com/products/c/F-16-CFT.htm

kallepudas
0

Blir imponerad av det snygga bygget..🙂