Lvrbv701 som modell?
Eftersom min pappa var chef på en Lvrbv701 skulle jag göra vilja göra den som modell. Finns den att köpa eller måsta man scratcha den? Kvittar vilken skala

Det där är en av de vagnar som tyvärr måste scratchas till 100%. Mig veterligen finns inget utgivet som kan gå att använda. Om nån har nån annan uppfattning är jag idel öra….
Kjell Svensson har gjort en mängd svenska pansarfordon i resin, skala 1:76. Men dom är väldigt svåra och åtråvärda att få tag på. Finns en imponerande samling av hans modeller på Sveriges försvarsfordonsmuseum http://www.arsenalen.se/index.php/sv/
Jag har själv glädjen av att ha ett antal av hans pansarmodeller i min samling, väldigt fina…👍
Tror precis som JaguarMkVII, att det blir till att scratcha en egen….
Du kanske kan få tag på ritningar till den från Svensk Pansar Historisk Förening:
Mvh / Jannne
Mvh / Janne
Tack, pappa sa att han hade instruktioner till vagnen så man hoppas på fina detalj bilder :) Hr också hittat bilder som visar hela vagnen runt!
Jag har för mig att jag har en av kjells resinsatser av lvrbv 701 eller om det är pvrbv 551 i förrådet mitt. Har legat där några år sedan jag flyttade, tillsammans med några andra av hans alster. Skulle var trevligt om han eller någon annan kunde få igång en produktion på lite svenskt pansar i 1:72 & 1:76 Bygger ju själv inte i 1:35… 😉
Lycka till med bygget…👍
Mvh / Janne
Går det inte att konvertera om en m106a1 till en Lvrbv701
#5 Den ser riktig lik ut, TACK!!!! 😂
Eller pbv 302 pbv 3026 🤔