Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: gruppbyggen
Läst 943 ggr
Azgaron
0

Angående gruppbyggena!

Funderade lite då det verkar kunna bli lite stressigt i slutet på ett GB. Beroende på att man skjuter fram byggandet till sista sekunden. Men om man nu har gott om tid i början så borde det väl inte finnas några hinder att man jobbar på och blir klar tidigare. Jag menar att man liksom skjuter det framåt bara för att man förväntar sig att alla ska bli klara till deadline. I många GB på FSM verkar det som att deltagarna visar upp resultatet när de blir klara även om det är långt innan deadline. Sen så klart finns det ju alltid möjligheten att missa deadline oavsett hur lång tid man har Glad

Jag har ett förslag till kommande GB: Blank lack! Kan omfatta allt från bilar till blanka Tigermeetplan och liknande. Fast det kanske är för brett.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Ser inget hinder i att bygga färdigt tidigare om man vill! Fast de är ju enkelt att skjuta det framför sig och vänta till sista sekunden…

En del vill ha feedback och tips under resans gång och en del "tjuvhåller" på sina projekt. En stor fördel som jag känner är att det kommer fram mycket nyttig information som många sitter på och som är till stor hjälp för det egna projektet. Och så får man reda på "hur gjorde du det där" och hinner ofta att prova själv.

Blank lack tror jag absolut kan attrahera bilbyggarna (då får pansarbyggarna ha ett paralell bygge med "matt lack" ;-)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Hompe
0

Jag vill ha blank lack då jädrar ska det köpas klarlack och 1000slip-papper Räcka ut tungan

StefanW
0

#2 1000!? Det låter grovt! Mitt finaste ligger på 12000!

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

leo-
0

en blank tiger med kromade bandhjul Skrattande

har jag aldrig sett

Hompe
0

#3 Huga! var köpte du det?

pebben
0

#4 hot rod med bett?  Räcka ut tungan

//pebben

Azgaron
0

#1 Jag tycker också att feedback är bra, samt att man kan tipsa varandra som du säger.

#1 å 2 Min tanke var att ett tema med blank lack kunde vara lite motvikt till de hittils matta/halvblanka gruppbyggena.

#3 å 5 Det vill jag också veta.

#4 Ja eller varför inte en svart Panther Glad 

Azgaron

pebben
0

#7 vad skulle det bygget heta? bagera? Fot i munnnen

Azgaron
0

#7 Ja det kunde kanske vara passande, och en gul och svartrandig Tiger kallad Shere Khan Glad Sen kan man ju även bygga en Viper och kalla den Kaa.

Azgaron

StefanW
0

# 5 + 7 Jag hittade mitt set hos ViragoHobby Art nr DM 9000 som innehöll 3200, 3600, 4000, 8000 och 12000 för 210;-

Se hela sortimentet: Polering

Och inne på RebellHobby så brukar jag hitta lite våtslippapper i 1200 1500 & 2000 som går att använda både vått och torrt! Art nr WD 1200, WD 1500 WD 2000 á 25;-

För att ge er några exempel…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#10 Tack för tipsen!

Azgaron

Hompe
0

#10 Tack för dom fina orden (för att inte låta exakt som azgaron)

StefanW
0

#12 Fina!? Var det kornstorleken du tänkte på! Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Hompe
0

#13 Hehe kanske det var nån stans i det undermedvetna.

Azgaron
0

#12 Ingen fara jag har ändå ingen copyright på dem Glad

Finkorniga ord?

Azgaron

ElLobo
0

#15: Bättre än grovkorniga ord …

Azgaron
0

#16 Så sant!

Azgaron

Hompe
0

Hehe Skrattande