Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1731 ggr
zoncar
0

Vad är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo att det är ett flygplan vet jag men faktiskt inte särskilt mycket mera, flyganalfabet som jag är! Denna modell har jag själv byggt för typ femtioelva sekeln sedan och är sugen på att bygga samma kärra. Så jag undrar ifall det är någon som vet????Obestämd

zoncar
0

Ett foto till!! Bilderna är kanske lite taffliga men de är tagna med en mobiltelefon kamera!!!

[Tunnan]
0

Ser ut som en B-26 Maurader Glad

zoncar
0

Kan nog stämma Tunnan, men själv har jag inte en susning!!! säkert löjligt av mig men så är det!

[Tunnan]
0

Det är inte alls löjligt,Glad fråga mig om amerikanska bilar så får du se vad jag kan om dom…Absolut ZEROObestämd

[Hayabusa]
0

Visst är det en B-26:a. Hasegawa har en fin sådan i skala 1:72. Om du nu vill bygga en igen…

/S

zoncar
0

klart jag vill Hayabusa fattas bara!! Erkänner det jag kan om flyg är verkligen inte värt att veta!!!!!! Tråkmåns eller felkopplad jaja Tack hursom helst//Micke

zoncar
0

Jaha så har man likasom än en gång hittat ett gammalt modellvrak, som jag inte har en susning vad det är för något!

Jo en sak är säker det är ett flygplan och troligtvis ett Amerikanskt sådant, men finns det någon vänlig själ som vet vad det är för slags????

zoncar
0

en bild till!!!

WildeSau
0

Rockwell OV-10. Finns även med en liten jetmotor som hjälp på ryggåsen

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

zoncar
0

jaha det vart ju lite typiskt att du visste Wilde, men när vart denna "mojäng" i bruk då tro????

ElLobo
0

De vanliga versionerna av Broncon pensionerades från amerikanska försvaret runt 1995, men långnosen, OV-10D, används fortfarande vad jag vet (Marinkåren?). Och i Filippinerna är OV-10A/C fortfarande i tjänst, och användes vid flyganfall mot gerillan förra året. Och det finns ett antal plan i civil tjänst, bland annat hos amerikanska UD och hos CALFIRE.

zoncar
0

Tackar allra ödmjukast för infot, finns mao än idag i bruk då!!!

ElLobo
0

Jopp! Här är en A-maskin hos CALFIRE 2007.

File:Cdf-ov10-N415DF-071022-fox-02-16.jpg

WildeSau
0

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus