Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: gruppbyggen
Läst 4249 ggr
robban64
0

GB 60: Phantom F-4S 1/72 Hells Angels

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mycket bra tema på detta gruppbygge. [Länk: GB #60//ElLobo]

Även jag har fått ihop en bygghög så jag plockar ut denna gamla Fujimi Phantom.Ebay köp från  Japan där den legat i en annan bygghög sen 1984

robban64
0

Allt fortfarande prydligt packat i plastpåsar.

robban64
0

En tub lim.Klar nostalgivarnining,tror faktiskt jag byggde något liknande i min ungdom och använde medföljande tub.Resultatet blev väl så där🙂.Dekalerna verkar ha gjort sitt.Gulnade,vågiga och jag tror att jag inte får bort skyddspappret.

robban64
0

Det finns inte så många kul eftermarknads dekaler att välja på till en F-4S.Jag gillar ju lite färgglada maskiner så jag fastnade till slut för denna maskin som CAM Decals hade i sitt sortiment.

En F-4S från VMFA-321 Hells Angels.När förbandet gick över till F/A-18 Hornet 1991 målade man upp en maskin i detta "avskeds" schema.

robban64
0

Blank & fin men jag har även sett bilder på denna där den är rejält vädrad och matt.Men jag bygger den blank som omväxling.

Rejäla plastbitar och riktigt bra passform.Torrpassat lite och det är inga större glipor att spackla.

robban64
0

Ingen superdetaljerad cockpit här inte men det gör inget eftersom huven är i ett stycke och jag vågar nog inte sätta sågen i den

robban64
0

Lite cockpit arbete.Lägger inte ner något jättejobb eftersom huvarna blir stängda.

robban64
0

Pinnarna i respektive kroppshalva är lite för långa.

Kroppshalvorna vill inte gå ihop.Jag struntar att fila ner dom för jag tror Fujimi har en klurig ide om att kroppen kommer bukta ut vid vinginfästningen och jag kommer slippa en stor glipa.

Lite våld och maskeringstejp får nog ihop detta.

Den som lever får se😃

Ingjutna antenner och spröt på kroppshalvorna är väl ingen höjdare 

när man ska slipa skarven sen…..

robban64
0

Som jag misstänkte,ingen vingskarv alls.Vingen och cockpit baljan stagar upp kroppen och allt passar galant.Presspassning på prylarna.

Kul med modeller som man nästan knäpper ihop.

robban64
0

Börjar så smått att likna en Phantom🙂

Hektor
0

#3: Tjusig treudd på fenan på VMFA-321!😉

robban64
0

Slipa & spackla är nog ta mig f*n det tråkigaste som finns😡

robban64
0

Var visst en liten glipa vid luftintagen……

robban64
0

Lacksläpp!!!!….Mindre kul,andas in andas ut…..ta paus😡

TobbeA
0

Synd på lacksläppet, annars ser det ju bra ut! Kul med en F-4:a, det är ju en riktigt maffig kärra.

robban64
0

Äsch,allting löser sig.Såg ändå att jag gjort en tabbe.CAM Decals målningsanvisningar är lite knapphändiga.Undersida + översidan på alla roder,flaps mm blank vit.Jo hejsan….bättre att kolla referenser innan man börjar måla.Det är ju bara klaffen som ska vara vit.Resten av vingen gull gray.Nu slipper jag ju lite maskning när jag ska bättra🙂

Förövrigt beter sig Modelmaster Gloss White akryl inte som dom andra MM kulörerna.Torkar väldigt segt och fäster inget vidare.

Hade nog varit enklare att köra matt vit och klarlackat.