Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 1285 ggr
robban64
0

Academy F/A-18C Chippy Ho Färdig!!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen klar.Var nära att bryta ihop på sluttampen när jag slog av en fälltank för andra gången och en hjullucka ramlade av för tredje gången🤪

[Länk till del 1//ElLobo]

robban64
0

Helt klart är jag nöjd med resultatet.Har inte byggt flyg på minst 30 år.

robban64
0

Toppbetyg på Academy´s modell.Minimalt med spackel & slip och dekalerna är världsklass.Men som sagt en hel del Micro Sol/Set har det gått åt.

robban64
0

Eduards fotoets spar jag till dom gamla Hasegawa Hornets som ligger på lur.Denna sats är fullt tillräckligt detaljerat.Dekaler till landningsställen,tja där har ni nivån👍

robban64
0

Nästa Hornet blir nog med ett lite lugnare schema….eller inte😉

robban64
0

Helt klart ett jäkligt kul bygge som gav mersmak.Vi har ju i princip ett tomt vitrinskåp hemma som bara väntar på att fyllas med små Hornets & Phantoms(coolaste kärrorna tycker i alla fall jag😎)

Jag rekommenderar verkligen denna modell men var beredd på att bryta ihop mentalt både en och två gånger när dekalerna ska på.

robban64
0

Basplattan är simplast möjligt.Tavelramen snodde jag från frugan där jag monterade ett flygfältsark i kartong från Noy´s Miniatures.

Rone
0

Otroligt snyggt bygge du fått till!! Jag är sjukt impad av ditt tålamod med alla dekaler, helheten med landningsbanan och allt ger toppbetyg👍. 

Ska bli spännande att få se ditt nästa bygge.

robban64
0

Tackar🙂Kul att du gillar den.

Har redan lyft på locket på nästa F/A-18C och hittat insjunkningar i plasten stora som granathål och förhöjda panellinjer.Vi snackar alltså gammal Hasegawa……

MarkusN
0

Snyggt! Jag vet att jag inte skulle rett ut dekalerna!

"hittat insjunkningar i plasten stora som granathål och förhöjda panellinjer.Vi snackar alltså gammal Hasegawa……"

😂😂

[Tunnan]
0

Ett kanonsnyggt bygge Robban
11 poäng av 10 möjliga. 👍

robban64
0

Tackar!!!!!

Decaius
0

Riktigt fint bygge! Snyggt vädrat och bra jobbat med dekalerna! 👍

/Calle

robban64
0

Tack för det Calle😃

aklejor
0

Riktigt snygg F-18, bra att det löste sig med dekalerna till slut också.  /Lennart