GB 4: F-18A Whiff

#0-1: Inspirerad av bilden på den kronmärkta också? 
Om den ska stå på marken, kan jag kapa upp (finns förmarkerat) och öppna huven, och då behövs ingen pilot 
Funderar på hur jag ska göra med märkningen. Om ett plan exporteras, ändras då varningstexter etc.? eller bara nationsemblem och sånt.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Kan bli intresant det här
Jag funderade oxå på en svensk F-18 me den gråa JA 37 Viggen färgen framöver..
#2 Jepp! Hade väl tänkt att det skulle bli nått sånt. Eller snarare är det tänkt att det ska bli ett svenk-amerikanskt utbyte, så det blir en whiff på andra hållet också. Kanske kan man använda dekalerna från respektive plan och byta plats på dem.
Azgaron

#5: Tycker jag kan vara en alldeles utmärkt idé!
#6 Tack! Då skall jag bara hitta nått lämpligt offer, en Gripen kanske? Kan kanske en Italeri Gripen vara lämpligt objekt? Rebellen verkar ha för 119:-
Azgaron

#7: Varför inte? Har själv en Airfix och två Italeri (en ek och en dk) för mina kommande projekt.
#8 En Airfix har jag ju iofs i "lilla" lådan med svenskt flyg, men en Italeri hade ju på sätt och vis passat då detta också är en.
Azgaron
#9 Hur man än gör så får man en Italeri.
Leta efter Airfix 04043 (eller den du redan har), Bilek 984, Italeri 008 eller Revell 04611.
Revell är annars den som har bäst dekaler.
Bilek har endast tjeckiska dekaler.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#10 Menar du att de är likadana? Får väl se vad jag hittar. Hade ju tänkt använda Airfixen som den är, men det kanske är bättre att använda nån annan som sk originalsvensk. Hmm, får se hur jag gör. Jag har ju ett år på mig ju 
Azgaron

#11: Du ska se att du hinner bestämma dig innan det är dags. Och förmodligen ändra dig också! Men lycka till önskar jag!
Jag har mina Gripar öronmärkta (ja, enligt mina senaste funderingar alltså) för att bli en bulgarisk 39A, en brasiliansk 39B samt en vietnamesisk 39:a. Fast å andra sidan har jag ju ytterligare fem intressanta märkningar under övervägande …
Svårt det här! 
Hmm du har många olika alternativ ElLobo..
Själv är jag sugen på en F-18 Svensk version eller så kan de bli en F-4 Phantom i Svensk version..
Vi får välla se vad jag ska bygga tills nästa år …

#13: En Phantom i Marinens märkning vore väl inte så dumt?
Näe jag funderar skarpt på det ärlit talat,
Har en del liggande Phantom plan på lager…;)
Haha ja vet att du har en påbörjad # 16
Men men de finns många andra roliga projekt ;)
Att bygga om inte hade varit modeller är kul.
Tänk om vi inte hade haft vår kära viggen vad hade vi då haf istället?
En F4 Phantom II kanske
En sådan i Viggenkamuflage vore trevligt också.
hmm kanske en F-16 Falcon i grå svensk tappning
#18 Jasså du tänker bygga en sådan.?
#12 Ja, antagligen!
Jo, ibland är det svårt att bestämma sig för vilken märkning man ska göra.
Här dök det ju upp en del kul förslag! Bilden i #21 är lite liten men annars ser det ju intressant ut.
Azgaron

Hur går det med bygget? En månad kvar tills slutdatum …
Hög tid att ta itu med den, med andra ord! 
Radomen ska dit, sen ska det spacklas, slipas och målas. Borde ju kunna hinnas på en månad! Om jag bara jobbar med den dvs! 
Azgaron

#24:>Om jag bara jobbar med den dvs!
Aha, bara den lilla detaljen! 
Ja, en liten men nog så viktig detalj! 
Azgaron

Det stämmer nog det!