Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: gruppbyggen
Läst 990 ggr
ElLobo
0

GB på andra forum

Det är inte bara här hos oss på Modellbygge iFokus som det finns gruppbyggen. Många andra forum har gruppbyggen (kallas ofta Group Builds eller Community Build Projects) och här kommer några få. Lämna gärna fler tips för de som är intresserade och har problem med för mycket fritid … Flört 

Azgaron
0

Armor.se har också gruppbygge på gång. Kommer inte åt forumet just nu.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

StefanW
0

Det blir inga problem att fylla fritden med vettigt innehåll!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#2: Har du för mycket tid över, så är det bara att kasta sig rakt in i gruppbyggena. Det ger i alla fall mycket kunskaper om de olika temana och man får mycket tips.

StefanW
0

#3 Tyvärr så är det väl så att ont om tid har man gott om! Men det handlar ju också om att prioritera, man får inte glömma bort sig själv ibland alla krav och måsten som finns i vardagen. Och att fördjupa sig i en tidsperiod eller en specifik individ berikaren väldigt mycket, jag trillar lätt in på olika sidospår, men kul är det!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#4 Tid verkar vara en bristvara ibland Glad Men visst är det fråga om prioriteringar. Det är ju väldigt trevligt att bevista detta och andra forum, men ur modellbyggarsynvinkel är det ju lite felprioritering Glad

Jo det är väldigt intressant att fördjupa sig, och hade jag haft bättre ekonomi, hade jag nog skaffat mer litteratur också. Nu blir det mest forumen och diverse sajter man får tillförlita sig på.

Vad det gäller gruppbyggena, så har jag satt som mål att klara alla jag anmält mig till. Andra byggen får stå undan så länge, eller byggas på när det blir tid över.

Azgaron

StefanW
0

#5 Det är en stor fördel med de olika forumen, det är att det finns de som vet och redan provat på mycket. Så samman taget så sparar man tid när man söker information och får råd och tips utan någon större kostnad! Till skillnad från FI (före internet) då man fick springa på biblioteket och jaga referens litteratur…

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#6 Jo helt klart är det en fantastisk fördel med internet och alla forum. För det mesta får man ganska snabbt bra svar, såvida man inte ställer obskyra färgfrågor om färger som inte finns Glad

Azgaron

ElLobo
0

#7: Ja, det är då en del som alltid ska sticka ut! Flört  Glad

Azgaron
0

#8 Vem? Inte jag väl? Cool

Azgaron

StefanW
0

#9 O,nej!

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#10 Tänkte väl det Glad

Azgaron