Fotoets - Premiär
Det här med fotoets verkar ju vara en riktigt spännande grej. Dock är jag inte helt säker på hur jag resonerade när jag kom fram till att det verkade lämpligt att för första gången pröva denna ädla konstform i skala 1:144. Mina händer har växt med faktor 10 och frågan är om min VIIC från Revell kommer få ett bättre eller sämre slutresultat med etsen? Det återstår att se….
Hej Monzon!
Jag gissar det är en sådan här du håller på med (bilden hittade jag på Internet när jag sökte på "Revell VIIC). Lycka till så mycket med bygget, och lägg gärna upp bilder under byggets gång!

Precis en sådan är det! Finns det någon som har några handfasta tips utöver tålamod och bra syn?
#2: Det finns en tråd om "vädring"(?) av en ubåtsmodell någonstans här på forumet, men jag hittar den inte just nu… kanske någon av forumets ärade medlemmar vet vilken tråd det är?

#3: Kanske är det den här tråden du tänker på?
#2 Under "Bra-att-ha-trådar" finns ju lite matnyttigt om att arbeta med ets! Lycka till! 👍
Det var onekligen en stilig pjäs! Här kommer en länk till fotetsen, jag betvivlar att jag kommer att använda alla delar… http://www.griffonmodel.com/product_view.asp?id=84&classid=74
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#4: Ja, precis den var det. Tack för hjälpen🙂!