Tjurrusning i Skövde!
Jag läser på Aftonbladet.se att det har varit tjurrusning i Skövde! Är detta månne en försmak på matfestivalen? 

Citat från aftonbladet: _Enligt befälet har något liknande aldrig inträffat tidigare i Skövde.
- Nej, jag har aldrig hört om något sånt här förut, säger han.
_
Det har hänt och kommer att hända igen, har själv deltagit i "Tjurjakt" inget kul, då djuret är rejält uppstressat och full av adrenalin. Då känns det bra att det finns skickliga jägare och personal från slakteriet som ser till att inte några människor kommer till skada och att djuret slipper onödigt lidande.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#1: Nej, de stackars djuren blir ju stressade och skrämda och kan skada både sig själva och andra när de blir förföljda.
#1: När jag var barn eller i varje fall ung så rymde en ko från ett slakterie i Boden och skenade in i centrum av stan och stångade ihjäl in kvinna innan man lyckades avliva den.

#3. Jag håller på kossan…..
Och varför händer detta när jag är i göteborg ? 
Ganska läskigt ändå tänk om det kommer en galen KO in i min trädgård 
///hompe live från göteborg

#5 Jag hade blivit glad om den (ko) var i min trädgård, då kanske man inte skulle behöva springa till affären och köpa mjölk i tid och otid (har två kalvar som går på två ben(var))

//Stefan
P.s. Har du hittat något i Gbg?
Stefan - Modellbyggare
#6 Hehe ja tänk 
P.s. köpt: Ingen byggsats behöver väll ingen har istället köpt tillbehör: lite styrenplast
, nät , färg , rör o sånt
Hobbycenter var bra lite tillbehör som kan behövas hade dom och mest pansar o flyg , Toys i frölunda var fint inte värst mycket tillbehör men byggsatser
ja massa! men jag höll mig till hobbycenter där fanns det inga bilar sen
En lyckad modellresa i alla fall 
///Hompe live från göteborg

#7 Kul att du inte kommer hem tomhänt i alla fall! Tillbehör går alltid åt! 
//Stefan
Stefan - Modellbyggare