Titanic Revell 1/400
Som utlovat kommer här en liten projekttråd för min Titanic. Tar helg från byggandet nu och ni får en bild på hur långt det är gånget so far, som vanligt lyckades några små strån stryka igenom maskeringen, får rätta till det med den svarta färgen sen.
Kan ge er bilder från uppackningen om så önskas, det var ju som sagt lite trevliga extra saker med.

ser bra ut,jag brukar dra med fingertoppen längs med tejpkanten precis innan jag målar,så det är mindre risk för färginsläpp..🙂
Haha jag skyller på den kassa tejpen, din behandling var för mild 😃
Väldigt sent inatt eller imorgon kommer projektet förmodligen att ÄNTLIGEN!!! vara klart. Så tidernas bildbomb väntas, och jag hoppas ni är snälla eftersom jag inte är någon riktig byggare! :)

Va, inga bilder från själva bygget!? 😮
😃
Jo dom kommer, har bara helt enkelt missat att lägga upp dom här i takt med bygget, tror det är hundratals bilder som skall visas 😎

Skönt! 👍 Nu känner jag mig nöjd igen. 😃
Tråden.. Denna hemska tråd, känns som en vinst att slippa den!
Lull Lull! En reprint utav ett reseblad från systern Olympic. Årstal har jag inte fått någon uppfattning om men det är efter Titanic katastrofen.
Det fanns mycket PR bilder. The grand staircase här
En reprint utav middags menyn från 14:e April. Sista middagen ombord, mycket trevligt gjord. Man Den är vikt på mitten så man viker liksom upp den 🙂
Dekalerna, eftersom jag inte är någon modellbyggaer förstod jag inte att dom skulle lägga i blöt i flera minuter.. Guldlinjen gick åt skogen så får lösa det på annat sätt, och jag tappade T:et på två namn skyltar. Men jag är nöjd ändå
Den ville tydligen tvättas i tvättmedle, rätt eller fel? 🤔
Skrovet ihopsatt, slingerkölar och axlar på.
Sista strykningen, skönt! Vad tycks?
Förbereder detaljer på däcket.
Var lite ironisk angående sista strykningen 😉
Vet inte vad jag ville berätta med denna…
En liten översikt över varvet när det fortfarande var rent och fint.. 😉
Jag är för rolig!
Den gjorde en Vasa!
Tycker jag fick till däcken ganska okej.
Det var skönt när det började arta sig.
Valde att måla det svarta skrovet.. Svart! Förr att få samma lyster i båda delarna.
Står redan varelser utanför och trycker på jungfrubiljetter.
Vill berätta något med denna, avgör själva!
Propellrarna vägde mycket, men det gick! Har för mig att jag tappade dom i ett senare stadie utav bygget så jag fick chansen att sätta dom rätt, men jag misstänker att Revell gjort ett fel också, samtliga propellrar går åt samma håll..

#40: En skeppskatt är alltid bra att ha med! 😃
Promenad däcket på däck B. Dessa fönster.. Dessa j'vla fönster!
Båt däcket målat, nu är vi ''nära''
En målad bit plast.
Alla dessa fönster… 😭