Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pansar
Läst 2688 ggr
Decaius
0

Trumpeter 1/35 panzer 38(t)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yes! Decaius goes 1/35!

Mitt första projekt i denna lite större skala blir den här tjeckiska lilla grisen! Jag är mycket förväntansfull på det här och ser fram emot att se hur min målningsteknik gör sig i 1/35. 😮

Decaius
0

Jag lutar åt detta färgschema:

Decaius
0

Men man vet ju aldrig..

Decaius
0

Massa bitar, ett lite större chassi än vad jag är van vid, och lite ets…

IKV91
0

Hej!

Jag tycker att du skall försöka med trefärgs varianten. Det skall bli kul att följa bygget.

Roger

Decaius
0

Mja, vi får se, vi får se…😉

Tarmvred
0

Det här ska bli roligt att följa. Den ska väl penselmålas?

Jag lägger min röst på helgrå, det känns mer som klassisk 38färg.

fjantomen
0

Det här ska bli spännande det ser vi fram mot, kan inte bli annat än bra med tanke på hur dina 1/72´or brukar bli 😃

Det roliga är att jag hade lagt undan lillebrorn till 38´an alltså en 35t till dig som du skulle fått på byggmötet, jag gissade alltså nästan rätt på vilken smakriktning du hade. 😉

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

Charlie82
0

Spännande! Hoppas jag kan knipa lite tips av dig då jag står i startgroparna med min Su-152. Den helgrå är riktigt tjusig.

Decaius
0

Tack för alla glada tillrop! 😃

#7, Det var ju väldigt snällt tänkt och bra gissat, Anders!🙂 Ja det är min smak, tjeckisk vagn, tjeckisk öl! Kör dock ingen skoda, när det gäller bilar kör jag tyskt!🤓

38an följer nog med på byggmötet om en vecka😃

Yes, det blir pensel!

Och lycka till med din su-152, Kalle! Hoppas den snart dyker upp i en byggtråd!👍

Decaius
0

Såhär ser den ut nu. Håller på med link and length-banden. Hjulen är inte limmade på chassiet, så jag limmar på banden och lyfter av hela rasket när limmet torkat!

Decaius
0

Samma chassi, olika skalor! Den känns ju jättestor, hur är det då inte med en panzer V eller VI?!

tubrik
0

Finns band att köpa till den från Polen där ja köpte mina två tanks som option som är gjord av gummi :)

Decaius
0

Jag kämpar vidare med denna gigantiska byggsats 😉

Banden tog ett tag. Jag har som sagt inte limmat fast hjulen, så man kan lyfta av bandkassetterna. Det underlättar vid målningen.

Decaius
0

Lite ets…

nox_umbra
0

Väldigt fiffigt att göra kassetter av banden, det ska jag prova på nästa projekt, roligt projekt förövrigt, kul att bygga i en lite manligare skala ;) ?

Decaius
0

Ja, det är ett kul projekt! Lite annorlunda att bygga i en större skala, ja! 🙂 Men om det är en manligare skala vet jag inte 😃 Du vet väl vad man säger om snubbar som kör runt i jättestora bilar? 😂

Decaius
0

Lite interiör i tornet. Det mesta går i elfenbensvitt med svarta detaljer. Påsen för tomhylsor skulle visst vara grå, googlade jag fram..🤓

Decaius
0

Man kommer dock inte att se så mycket inredning…

Det ska på lite svart färg uppe inunder luckan också, enligt min källa…

Decaius
0

En liten uppdatering:

Jag har börjat lägga cammot. Som synes bestämde jag mig för trefärgsvarianten, även om jag kan hålla med om att grå känns mer "rätt" på denna vagn. Att jag ändå gick på trefärg beror på att jag vill testa hur min metod funkar på en modell i större skala. Det funkar hittills, tror jag… 🤔

Decaius
0

en till bild:

MiniPainterV
0

Gör du verkligen det med pensel 🤔, ser helt fantastiskt ut 🙂

IKV91
0

Perfekt! Jag gillar ditt val av camouflage Roger

grDalMas
0

snyggt!men hur mycket späder du ut andra omgången av grönt?

Decaius
0

#21-23: tack för de glada tillropen! #23: Jag späder färgen från början, ganska tunt. Så jag har samma konsistens hela tiden. Det är svårt att säga exakt hur mycket, jag känner mig fram.Färgen ska vara ganska transparant…

Charlie82
0

Du målar så sjukt snyggt med pensel så det inte är sant. Kan inte hålla mig tills fortsättningen följer.

[Hayabusa]
0

👍

Decaius
0

#25-26: Tack ska ni ha! :-) Ja, Kalle, jag är själv rätt ivrig att fortsätta. Dock förväntas man tydligen ha ett socialt liv och umgås med folk när det är helg… ;-)

TobbeA
0

#27 Dom där förväntningarna låter bekanta😃

Charlie82
0

#27 ha ha…det vackra vädret däremot har sett till att jag har arbete i skala 1:1. Håller på med takbyte på huset samt att jag har lovat frugan en ny altan :) Modellbygget blir lite lidande men kommer det en regnig dag så… SU 152 an är klar för målning men det har varit dåligt med bilder tyvärr.

Decaius
0

#29 Ja, ser fram mot lite uppdatering där! Inte av Martin Timell-biten alltså, utan av SU 152! ;-)

[Tunnan]
0

Ja din penselteknink är i världsklass.
Önska jag vore lika bra.
Har inte vågat mig airbrush ännu.    😞

Decaius
0

Tack Tunnan för de uppmuntrande orden! 🙂

Hoppas på att hinna jobba lite mer på 38an i morgon! 🤪

Decaius
0

Nu är tornet en bit på väg oxå. Hjulen har även de fått grönt kamo.

Nu är det bara lika mycket kamouflage kvar! 🥵

Decaius
0

Arbetet sniglar sig framåt… Det är aningen mer tidsödande att penselmåla 1/35… Det bruna cammot på tornet är inte riktigt klart ännu. Jag tycker cammot ar aningen "ormigt" men det kanske bara är jag som blivit "kamouflage-blind" som vanligt…😛

Decaius
0
Harvåker
0

Det ser riktigt bra ut!

Jag har lite svårt att acceptera att du får så bra resultat med pensel, skickligt!

IKV91
0

Ser bra ut.

Roger

Tankboy
0

Fantastiskt snyggt och inspirerande!

Charlie82
0

Michelangelo har varit i farten igen ser jag :) såååå snyggt!

Decaius
0

Tackar och bockar för alla glada tillrop! 😃

Bygget gnisslar framåt i maklig takt. Idag har jag målat lite på banden. Dock ligger allt löst på chassiet. Vädring och en del detaljering återstår innan jag limmar.

Överhuvudtaget är det en hel del som återstår. Bara att kämpa vidare! 😓

grDalMas
0

vad målar du banden med för färg för att få dem att se rostiga ut?

Decaius
0

#41 En mix av citadels mournfang brown och balor brown i lika delar. Sedan har jag torrpenslat med leadbelcher följt av runefang steel. Fantasifulla namn på citadel-färger… 🤪

TobbeA
0

Du är en mästare på penselmålning Calle! Färgerna ser helt rätt ut.

Tarmvred
0

Det ser väldigt läckert ut, särskilt bandlänkarna blev bra.

Decaius
0

Tack ska ni ha! 🙂

nox_umbra
0

jag kan fortfarande inte fatta att det är målat med pensel. sjukt snyggt

ElLobo
0

Fortsättning i del 2.

Inlägget är låst för nya kommentarer