Tjejer??
TĂ€nkte kolla om det finns fler Flickor/Tjejer/Kvinnor som delar denna hobby? đ
Det finns nog mer tjejer som bygger Àn man tror. Min dotter har börjat med en Spitfire nu hÄller hon pÄ med Titanic.
Hoppas flera hittar hit ocksÄ.
Vore trevligt.
Det Àr nÄn tjej hÀr pÄ forumet som bygger bÄtar.. RMSliners, eller nÄtt sÄnt, heter hon..
Finns/fanns en lindasjöberg som byggde trÀbÄtar.
AnvÀnderen Emo Àr en kvinna. Hon bygger RC-bilar har jag för mig.
Jaa jag hoppas det finns fler tjejer som delar denna hobby, för fast den Ă€r lite mansdominerad sĂ„ Ă€r den Ă€ndĂ„ vĂ€ldigt kul. đ
SjÀlv kom jag in pÄ denna banan tack vare att min man bygger modelljÀrnvÀg.
PÄ den svenska scenen sÄ verkar det finnas flest kvinnor bland bilbyggarna.
Om man ser pÄ den internationella scenen verkar det som om det Àven finns en del kvinnor som gör figurer. Speciellt fantasy.
DockskÄp och tittskÄp Àr Ä andra sidan kvinnodominerad.
Men spelar det nÄgon roll egentligen, i alla fall inte för mig? Man samlas runt ett gemensamt intresse. Jag tycker att mÄlandet och den konstnÀrliga delen har potential för kvinnor.
Janne Nilsson
"Bet Kinder bet, morgen kommt der Schwede.
Der Schwede der kommt mit dem morgenstern,
Er frist die kleine Kinder gern."
som kille hoppas jag verkligen pÄ fler tjejer inom en allt för mans dominerad hobby, sen finns det sjÀlvklart olika det man vill bygga! Vill minnas att det har funnits en liknande trÄd innan, men hur som sÄ finns vÄra pÀrlkonstnÀr Emo (kvinnlig) hÀr pÄ denna sajt nÄgonstans!!!
#5 har rÀtt//Micke Gassers
# put vadför Àr ingen intresserad av att tjejer/kvinnor Àr med i vÄr hobby???????????
TyvĂ€rr Ă€r denna hobby totalt dominerad av mĂ€n, för att inte sĂ€ga gubbar.. đ
@ Haybusa. Ăldre ung-dum heter detđ
#11 Kanske det đ SvĂ„rt att bortse frĂ„n den brutala sanningen, dockâŠ
SkĂ€mt Ă„sido, min erfarenhet Ă€r att ytterst fĂ„ tjejer tycker att denna hobby Ă€r sĂ€rskilt intressant. Skulle givetvis önska att det inte var sĂ„, men det Ă€r Ă€nnu en brutal sanning đą
Ja, tyvÀrr.
Det kunde ju vara trevligt att fĂ„ en stridsvagn med ögonskugga och mascara istĂ€llet för ett trĂ„kigt kamouflage.đ
Inget ont menat tjejer.
I miniatyrsÀllskapet finns det mÄnga kvinnor. Dom stÀllde ut pÄ 08-open. Det var vÀldigt trevligt att fÄ diskutera med dom och lÀra sig nya tekniker.
#11 ja den brutala sanningen Àr nog precis som Haya sÀger, men fasiken vad trist ÀndÄ, jaja jag sjÀlv Àr ju inte hÀr för att fÄ kontakt med det sÄ att sÀga andra könet utan de som gillar samma hobby!!
jepp sanningen Àr sÄdann att nÀr man visar frugan nÄgot jag gjort sÄ sÀger hon jaha men har du stt vad skitiga fönstrena Àr eller nÄgot liknande