Italeri 7,5 cm Howitzer with crew.
nu när min staghound står i väntan på målning så tänkte jag göra ett mindre och snabbare bygge, så jag tog fram den här ur bygghögen. en italeri 7,5 cm howitzer with crew som jag fyndat på tradera. Jag tänkte att det blir ett snabbt och enkelt bygge men tjiii fick jag dog mig närmare 10 timmar att göra klart den så här långt och då är målningen inte gjord än. anledningen till att det tog sån tid är att det var nog gjutskägg på varenda del, och passformen var inte den bästa heller. byggbeskrivningen fick man försöka tyda och lista ut själv hur den skulle sitta ihop. men tillslut fick jag ihop den iallafall.
tycker det var lite dåligt att man bara fick med en öppnad ammo låda och två stängda. så vad gör man då? jo fram med insta mold och magic skulp och gör kopior. dom måste trimmas och slipas lite innan dom ser bra ut men det får bli i morgon. fortfarande super nöjd med insta mold iallafall :)
granaterna gick inte lika bra att göra i instamold så dom har jag slipat fram ifrån gutramar. tanken är att det ska ligga tomhyllsor lite överallt runt kanonen som om dom har skjutit ett tag. tänkte försöka göra tomhylsor av värmeljus formar eller av smala sugrör får se vad som funkar bäst.
nu ska jag göra lite efterforskningar på vart "avtryckaren" sitter på den så jag kan dra snöret rätt.
#2 Schyssta gjutningar! 👍
kvällen har gått åt till att måla camo smockarna på gubbarna, ca en timme per gubbe. riktigt pilligt och ganska svårt tycker jag att det var men slutresultatet blir jävligt bra tycker jag. (dom ser mycket bättre ut i verkligheten). nu ska dom få torka lite till i morgon så ska jag se om jag kan måla resten av dom också. kanonen är förövrigt målad en gång till nu också men den har jag inget kort på, den måste dock målas lite till innan jag är nöjd.
#5: ja, det ser ut att vara ett verkligt pillgöra att måla sådant kamouflage på gubbarna, till och med i 35-skala…
Riktigt snygga kamouflagejackor!
Ser snyggt ut!
pilligt detta att måla smågubbar men resultatet ser ju toppen ut!

Läckert! Bra jobbat med den pillriga målningen 👍
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Gillar målningen, snyggt.
tack
ja det var lite pilligt med kamouflaget på gubbarna men resultatet är ju över förväntan, tog ju någon timma att måla dom :)
men nu sitter jag och letar efter vatten till dioramat den ska stå i. får se vad jag hittar.