Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1164 ggr
cyberdemon
0

MIG (ej flyget)

ngn som byggt MIG-productions fordon? själv hara jag bara figurer, färg och lite tillbehör från den här spanska tillverkaren, men dessa jeepar i resin är så grymt coola så jag funderar på att köpa en eller två st. och i de flesta tidningar och forum får MIGs prylar toppbetyg

http://www.migproductions.com/paginas%20products/35vehicles.htm

Thomas

Sven-Erik
0

Så otroligt coola prylar!!! Vart får man tag på dessa modeller???

cyberdemon
0

toysoldier.nu har en del av sortimentet, honom brukar jag handla av, han är jättebra.

Sven-Erik
0

#3. Tack! Ska kolla genast!! Skrattande

ElLobo
0

Visst finns det mycket intressant där, så det är tur att jag envisas med mindre skalor. Flört 

Återförsäljare i Sverige enligt MIG Productions hemsida:

Hobbybokhandeln 
Pipersgatan 25 / Box 22 503 
104 22 Stockholm 
Tel: 08-654 84 55

The Toy Soldier  
Ågatan 15
172 62 SUNDBYBERG
+46 8 581 652 38 
mobile phonenumber 070-493 1002

NLP SCALE MINIATURES 
Spånghovsvägen 4 
591 46 MOTALA 
Tel/Fax;+46(0)141 233446.

Johan Aronsson 
Kyrkogatan 16 
383 30 Mönsterås 
+46 (0)499/44 888

Sven-Erik
0

Tack för infon!! Mycket spännande grejer……det här ger mersmak!!!

ElLobo
0

Lite tråkigt att det bara är 1/35, men jag förstår ju tillverkarna också. Det räcker ju inte med att jag (och kanske ett par till) vill ha modeller i 1/72 eller liknande skala. Det blir de inte rika på. Inte ens i 1/24-1/25 kan man ju hitta vad man önskar alla gånger. Åtminstone inte injektionsgjutet eller resin till överkomliga priser.

Men man kan inte få allt här i världen, så det är bara att leta andra passande modeller eller kanske plastprylar och scratchbygga en tung ksp för att sätta på någon av mina jänkare. Åtminstone tyckte amerikanarna det såg hyfsat mäktigt ut när de åkte omkring i Beirut med sina Blazer och annat med ksp på. Fast det är klart, min Blazer skulle jag ju göra en svensk polisbil av …

cyberdemon
0

han har ganska mkt MIG i skala 1/72 också, mest pansar visserligen men även diorama-tillbehör

ElLobo
0

#7: Jo, tillbehör finns en hel del, men det är dåligt med flygbyggsatser.

cyberdemon
0

inte så mkt flyg här heller

http://www.pumahobby.se/

ElLobo
0

#9: Så sant, så sant!

StefanW
0

Snygga modeller, men lite fel skala för en annan…

Stefan - Modellbyggare