Är Hobbyboss cv90 en ny modell? Jag såg den för första gången för ett par dagar sedan. Du kan väl berätta hur den ser ut jämfört med academys? Jag håller på att bygga den nu och det vore kul att veta hur de står sig mot varandra.
De båda är väldigt fint gjorda har bara öppnat och kollat lite snabbt på delarna, I HobbyBoss så ingår ju även fotoets, men inget metall eldrör. Vad jag kunde se så var det att tex vissa nitar fans på Hobbyboss men inte Academys eller så var detaljerna utterst tydligare på Hobbyboss på vissa ställen. Kan kolla igenom lite mer senare och ta kort på de saker som skiljer sig etc om du vill.
ja ta gärna lite kort på dom olika så man får en jämförelse. jag har funderat på att klicka hem en CV90 också
Kolla denna länk; http://www.plasticwarfare.se/category/reviews/
Förvisso inte samma version av HB´s CV9040 som i #1, men kan ändå vara matnyttig info.
/S

Håhåhå! Jo jag tackar, jag! Plockade du till dig allt vad rymd heter? 😃

#8 Det var vad jag hittade! 😉…men jag skyller på dig! Det var den fina minnestallriken som "kickade" igång det hela! 😃
Stefan - Modellbyggare
#7: Jösses, sicken samling😮… lycka till så mycket med byggandet. Och lägg gärna upp bilder under byggets gång👍.
Sea King-helikoptern; visst är det den klassiska "66"?😍

#9: Försök inte skylla ifrån dig på lilla oskyldiga jag!😂

#10.2 Ja det är den gamla boxen från 1975, det är samma som kom 1969 men på den boxen så var det #63 och 1970 så hade de ändrat till #66 som individ nr. Så detta är den tredje utgåvan.
#11 😇
Stefan - Modellbyggare
Det var en onda hög med modeller u införskaffat dig Stefan.
Hade jag köpt det där så hade man väl fått leva på vatten och bröd i en månad framåt He He.
Shit!!! Vilken häftig samling du skaffat dig Stefan…👍
Jag ska själv i dagarna sätt mig ner och knåpa ihop en X-3 Stilletto (Revell)
mvh / Janne
Mvh / Janne

#14 😃Ja det lutar däråt! 😉, 15 Ja, hade man inte haft öron så hade leendet gått runt hela huvudet!
#15.2 en modell i min smak!
Stefan - Modellbyggare
#14: Hihi nu blev jag jättesugen på att skaffa en Beechcraft T-34 ("finns den i skala 1:48?")… svag till tusen som jag är för sådana där "kompakta" flygplan med raka vingar… det skulle bli jättebra "sällskap" till min A-10 Thunderbolt och min OV-1 Mohawk som båda är i 48-skalan…
🤤

#14: Intressanta nyförvärv Sau!
#20: Czech Model har en i varje fall:
Scalemates: Beechcraft T-34 Mentor reviews in 1:48
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#21.1 Jawohl! Kanske du skulle bygga en Junkers också som motvikt med tanke på vad det är för dag idag. Eine Flug' 38
http://www.lfmodels.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1_5_52&products_id=681
De fick ju låna 3st några dagar innan det var dags för dagens 75-års"jubileum". Anschluss Österreichs…
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#22.1: Kanske det ja! En Tante Ju har jag ju redan som kunde få dessa färger också.
#22.2: Just det. Ingen vidare idé så här i efterhand…sitter här och läser österrikiska dagstidningar från senaste veckan, en hel del artiklar på temat Anschluss.

Spännande saker på väg in på byggbordet!
Och jag har fått hem lite småskaligt;
Från Revells nyutgivna 1/144-serie "Micro Wings":
2 x Fw 189 A-8
2 x Me 262A
1 x Hawker Tempest
1 x Hawker Typhoon
Och så två Tunnan-dekalark i 1/72 från Flying Colors, bara så man har på lager!
Slutligen, 2nd-hand; Sweet 1/144 Wildcat med mycket charmigt "deck crew" 🐱!

#30: Trevlig maskin! Jag har en själv 22:a och en 26:a i min obyggda hög.

#32.1: Men Tunnan, då! Är du ute efter en stor ryss igen?! 😮 😉
Den ESCI Tu-22M/Tu-26 som nu finns i min obyggda hög är den jag köpte av dig för fem år sedan. Men jag förstår dig, ett ryssplan är ju aldrig fel. 😃
Nä jag gillar ryssarnas maskiner.
Det är något visst över dom.
Kraftiga, mäktiga…ja nästan skräckinjagande en del.
#32 En lätt påbörjad B-58 Hustler i 1/72, duger det? 🙂
Kanske ynkligt liten och inte så värst rysk jämfört med en Tu-22…
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus