Nu är det dags igen!
Som många här på forumet vet har jag en trehjulig cykel, en s.k. tadpole. Efter att två gånger konverterat den dels till elassistans och senare med fjädring fram är det nu hög tid att ordna ett reparationsställ för den för att underlätta det vidare underhållet. Jag har redan ett reparationsställ som jag tillverkade på AMU-skolan, men det är avsett för en vanlig tvåhjuling och fungerar inte på en trike. Dom första jag hittade på nätet var hemmabyggen som förfärdigats med hjälp av PVC-rör som antingen skruvats eller limmat ihop och såg ut så här
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Jag lurade snart ut en leverantör av rördelar och rör men drog mig för bygget eftersom det gällde att passa ihop ändarna med ramen på triken och den här anordningen tar ju en del plats och jag ville ha en mer kompakt hopfällbar version, då dök det upp en kommersiell tillverkare med följande ställ

Perfekt! Aluminiumrör och rörkopplingar och knäleder så man kan ställa in ändarna mot ramen. Lätt demonterbar, bara lossa krysskopplingen på mitten och dra isär så har man två plana delar.
Således sökte jag upp en svensk tillverkare av rörkopplingarna, inte billigt precis men det struntar jag i, rörkopplingarna beställdes och ligger och väntar hemma, idag skall jag hämta rören och T-kopplingarna för ändarna ligger och väntar hos Posten, så nu skall här byggas!

För dom som är intresserade av fortsättningen på detta bygge så är det överflyttat till Cykel iFokus

Stefan - Modellbyggare