Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fartyg-båtar
Läst 5646 ggr
MarkusN
0

Ubåt i 1/35 beställd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kunde inte låta bli, jag tog en direkt. Jag har läst om den tidigare, men hade inte en aning om att den släpps redan!  Cool

http://www.militarymodelling.com/news/article/german-type-xxiii-coastal-u-boat-in-1-35/13692

Decaius
0

Det var en stadig bit! En meter! Läckert! Vågar man fråga vad monstret går på? Glad

fjantomen
0

Hehehe den där får du rolla Skrattande

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

Decaius
0

Men först måste du bygga en torrdocka/varvSkrattande

MarkusN
0

#1 Den går lös på 935 riksdaler. Det går inte att säga att det är billigt, men jag tycker i alla fall att det är mycket modell för pengarna. Jag tror att vissa tillverkare lätt hade kunnat sätta en 1a framför och ändå setts som "normalt". #2 hehehe, jag tänkte annars lämna in den på billack ;-)

Sven-Erik
0

VOW! Glad Den där besten gav "vill ha begär"!

Joppo
0

Vilket monster!

Jag undrar om de kommer att släppa samma modell med interiör? Det skulle kunna bli en väldigt spektakulär modell.

MarkusN
0

#5 Jag fick nyhetsbrev av Max på Rebell Hobby. Han gör sig redo att ta hem. Det är bara att göra mig sällskap Glad

#6 Ohhh! Så långt har jag inte tänkt! Vi lär ju kunna räkna tredjeparts resintillverkarna. Har du sett den här? http://www.modelshipgallery.com/gallery/ss/dkm/UBoat-72-pvb/index.htm Cool

Joppo
0

#7 Nej, den hade jag inte sett :) Cool :)

Mann
2

Modellhuset Liden kommer att sälja denna fantastiska modell för 875:- 

Välkomna

Christer Mann
www.modellhuset.com

MarkusN
0

#9, Trevligt! men jag har fri frakt på min Flört

Vad jag egentligen ville skriva är att lite bildgooglande ledde till denna fina och stora översiktsbild av Broncos modell -  ser flera möjligheter att göra den lite mera levande än bara en grå cigarr Cool

[Henke29]
0

Otrolig vilken modell Markus Tungan ute
Hoppas du lägger ut bygget sen så man får se hur modellen är..

MarkusN
0

#11 absolut! Då är väl all 2013 års byggtid uppbokad på den här… Obestämd

Har även införskaffat mig en beg airbrush, så det blir till att öva preshade som en tok innan man går lös på båten.

MarkusN
0

Och nu också levererad! 😃

Första intryck, ja it's huge! Men det visste vi ju!

Vad jag har kikat genom packpåsarna så verkar allt vara av fin kvalité. Hade önskat lite mera välpackad låda/byggsats, men vad jag kan se så verkar bara några delar ha lossnat, utan att ha skadats (hoppas jag).

Skrovet är i fyra delat och tornet i två. Med tanke på att det är en ubåt och så här enorm så tror jag att det under omständigheterna kommer att krävas ovanligt lite spackel. Vilket är en lättnat, spackla är inte min paradgren.

Lite bilder, först så klart en fingervisning om storleken, med en vanlig flaska Vallejo Model Air som referenspunkt:

MarkusN
0

Det faktum att man kan bygga ihop den med bara 6 gummiband bådar gott för passformen 😃

Här är bild på skrovets detaljer. Inte så avancerat, men man ska komma ihåg att detta var en ubåt av den förenklade massproduktionens principer. Ska kolla mot bilder och referenslitteratur, men jag tror inte vi är långt från sanningen.

MarkusN
0

detalj på tornet

MarkusN
0

och en översiktsbild på vad som också är i lådan. Ger kanske inte så mycket info men ändå.

Vi gör djupdykningen (!) i byggtråden istället. När nu det kan tänkas bli att jag vågar mig på denna best…

Charlie82
0

Aahhh…Detta kommer att bli helt underbart. Vilken best! Ska följa detta med stort intresse.

MarkusN
0

#17 Charlie, du fär gärna hjälpa mig med vädringen! 😉

På tal om vädring så gäller det nog att passa sig med denna! Jag tror vi kommer att se ett antal rejält övervädrade Typ XXIII:or på webben snart… 😇

Min målsättning är "försiktig till måttlig vädring". Jag har funderat innan på att göra den som "varvsmodell" dvs (min tolkning) helt utan vädring, men jag tror den blir väl platt och intetsägande då och dess storlek kommer att vara en nackdel i det fallet.

Charlie82
0

#18 He he…nja, vet nog inte om jag skulle våga det 😂

Jag tror absolut du kan bygga den helt "clean" bara man varierar målningen genom att tona ned och tona upp kulörerna så det blir lite liv i ytan samt en försiktig pin-wash för att få detaljerna att framhävas. Jag är säker på att det kommer att bli ett grymt bygge.

TobbeA
0

Maffigt! Den kostade ju en slant men om man slår ut det på antal timmar du lär få lägga ner på denna så är det en billig hobby. Stora modeller brukar ju kräva en del kreativitet med detaljer och målning. Lycka till med bygget!