Instant mold
tänkte bara koll ifall någon har provat Instant mold.
verkar vara en helgrymm produkt iallafall.
slänger nog iväg en beställning iallafall för att testa.
http://www.coolminiornot.com/shop/tools-and-misc/instant-mold.html
Jag har inte testat den, men den ser intressant ut. Du får posta en recension när du får hem den.
ja det ska jag göra, vad jag kan se på youtube så verkar det vara hur bra som helst.
nu har jag fått hem min instant mold det var 6 st bitar med måtten 7mm x 15mm x 60mm, dom går ju att "smälta ihop till en stor massa så det ska nog gå att göra ganska stora avgjutningar. sen ska det ju gå att återanvända det väldigt många gånger. men ni får se fram emot en recension när jag har provat på den lite granna.
första intrycket OJ OJ OJ 
det här kommer jag att ha nytta utav helt klart. jag provade lite snabbt att göra en bit av en gubbe bara för att se hur svårt det var, men det var super enkelt. värm i vatten 2 minuter, pressa på gubben, låt svalna, bort med gubben och i med green stuff. klart.
gjorde det här testet bara för att se hur bra den fångar detalierna och jag tycker det blev bra, råkade dock mosa näsan lite när jag tog ur den ur formen. ja ni får se bilden istället ;)
Grymt bra! Detaljerna ser ju nästan skarpare ut på kopian än på "mastern"! 

Det där bör väl vara det där "polymorph" materialet som det var massor av på e-bay
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
så nu har jag gjort lite mer experiment och provade den här gången på att göra bensindunkar. jag provade att göra en 2 delad form och sen provade jag med en enkel "stämpel/stans" form och limmade ihop dom två halvorna efteråt. tycker att resultatet blev bäst med dom två delade.
jag har nu fyllt formarna med magic skulp och ska se hur det blir. den leran blir stenhård så den är lättare att gå på och slipa, medans mitt green stuff inte blir riktigt hårt utan mer som gummi i konsistensen.
resultatet med dunkarna är ju inte perfekt men som rostiga dunkar i ett diorama så funkar dom nog utmärkt. kommer nog iallfall inte att köpa dunkar igen:)
nu tänkte jag prova att göra ett oljefat men måste komma på något sätt så det inte går åt så mycket lera.

Om du kavlar ut leran kan du ju liksom "klä" insidan av formen med den, bitarna som blir över kan du ju lägga som förstyvningar inuti tunnhalvan
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
det var en bra tanke
jag var inne på att göra en komplett tunna på en gång men att göra den i 2 delar har nog en bättre chans att lyckas. återkommer med resultat när jag har provat
Dina dunkar ser ju mycket lovande ut! Jag är inte helt hundra, men jag tror att man kan styra green stuffens konsistens med hur man blandar proportionerna.. mer blått- hårdare, mer gult- mjukare. Men som sagt, jag är inte helt säker, så… 🤪