Det kommer att bli kanonbra!
Ska försöka få till några fotogenlyktor som kommer placeras på olika ställen
En på bordet och så en eller två som hänger från taket lr från väggen.
Sätt in några ldioder i lukterna så får du lite extra stämning…
HA funderat på det, blir kanske klurigt med lyktan som ska stå på bordet.
du skulle ha haft ett vapenställ bredvid dörren så soldaterna kan plocka sin bössa fort när dom måste ut.
den sovande gubben blev riktigt bra
Toppenidé med gubben som sover i lera. Den lägger vi upp i minnet.
Blir kanonbra
Men jag saknar kaffehurran och klädstrecket 
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
Jag har haft idetorka efter lerfiguren.
Klädstreck och vapenställ var jättebra ideer.
Suveräna tips här! Att använda borrmaskin som svarv, känner mig korkad som inte tänkt på det men tackar så mycket 
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
Man lär sig nått nytt varje dag. Jag tycker att det blev över mina förväntningar av att det skulle gå.
Kul att jag kan bidra med tips o trix. Uppskattar idéer mm. Bland ska jag försöka mig på ett klädsträck. Är det nån som har tips på hur jag ska göra kläderna? Har försökt med papper men blev inte nöjd. Ska prova i lera men kan bli klurigt och pilligt göra sockar och skjorta och långkalsonger. Men problem är till för att lösas.;-)
Följer detta med spänning. Mycket lovande hittills! Prova att skulptera med green stuff? 
Lyktan målad och hänger på plats. målad med akvarellfärg och kass pensel. Bilder kommer så fort ungarna har tittat klart på pippi långstrump…
#20 Vad är green stuff? Är det nån slags finare lera ?
ja, en tvåkomponents-lera. Lämpar sig för små-pill, tycker jag i alla fall. Finns t ex på gamemaniacs.se. Kan även finnas i välsorterade leksaksaffärer/hobbyaffärer, som säljer warhammer o dyl… Den lilla jackan i förarluckan på min panzer IV är gjord av green stuff…
Okej tack för tipset, ska prova det! Din panzer IV blev grymt bra..

Snyggt diorama!
Tack!
Så otroligt många läckra detaljer på detta diroama..
Kommer att bli hur bra som helst..
Många bra tips också man får när man följer detta underbara bygge..
kul att få sådana roliga och uppmuntrande komentarer. Nya bilder inom kort.

Riktigt fint och inspirerande diorama! Gillar alla egengjorda detaljer och stämningen i diot. 
Tack!
lycktan tycker jag förtjänar en extra eloge, den är jag väldigt imponerad av.
Blir det några kaffe koppar på bordet också?
andra småsaker som skulle kunna liva upp lite är kanske nån låda och en kamin kanske. eller en råtta under sängarna kanske :) du kan få en av mig om du vill ha. om du tycker att dom skulle passa. (dom kanske inte är det finaste jag gjort. men gratis är gott eller?) http://s7.postimage.org/azlt5k9vf/r_ttor.jpg
Du dina råttor ska ha eloge, dom var ju hur grymma som helst. Vet inte.. bra ide .jag skickar ett pm isåntfall. det kommer stå lådor och krigsbyten bredvid vapenstället.

#13 riktigt bra ide och snyggt blev det också!
#33 coola råttor

Toksnyggt bygge!!
vore kul att se en uppdatering på det här bygget.
hur har det gått?