Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: pågående-projekt
Läst 705 ggr
Proosen
0

Dodge Coronet R/T 426 hemi 1967

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjena!

Här finns det lite om ytterligare ett projekt, vilket i ordningen på gång samtidigt är svårt att sia om. Alldeles för många kanske någon skulle säga men sån är jag Cool

Har börjat få ordning på folierandet av små texter och emblem innan lackering nu och för den som är nyfiken är det bara att klicka vidare till IPMS-Stockholm och se hur det tar sig ut.

Lägger med en lite retsticka för att ni ska få en bild av vad det är jag tänkt mig på ett ungefär med den här bilen.

Det sitter Gold T's från Pegasus på, tyvärr skickar de bara med gummisnoddar till däck. Fram duger de men bak kommer det att åka på lite mera gummi med högre profil för att fylla ut lite bättre.

Niclas

StefanW
0

Vad skulle det kosta att få ner dig till Skaraborg för ett föredrag om målning och detaljering? Eller kommer du att finnas i någon annan Workshop på något evenemang?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#1: Då kan han passa på att lämna över Amazonen, för visst är väl den snart klar … Flört 

Låter intressant! Den käre Niclas finns ju visserligen i mina trakter (nåja!) men en tripp ner till er kan ju aldrig skada om det går att kombinera.

StefanW
0

Jag är övertygad om att det skulle vara en höjdare! Då kan man ta med sina egna havererade projekt och pågående, samt kanske rigga sin egen utrustning för exempelvis airbrush. Då blir det ju lättare att se vad man kan förändra för att förättra sitt slutresultat!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Snyggt! Ser fram emot att få se den färdig. Lite större sulor bak på de fälgarna kommer nog att göra susen.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

pebben
0

uj vad lik den är min gamla plyma -66! det märks att dom är syskon (coronet/satelitte)

//pebben

Proosen
0

Har för närvarande inga planer på workshops eller liknande, fast jag finns ju här och på andra ställen ute i cyberrymden. Vet inte hur jag skulle lägga upp en föreläsning eller liknande.

Fast komma å hälsa på kanske skulle gå ändå, får väl se hur livet artar sig när utbildningen är färdig och det förhoppningsvis kommer lite mera ekonomi in i livet.

Ekonomi har vi förvisso ganska mycket av nu också, men flödet är lite för enkelriktat eller snarare likriktat. Det som kommer in går också ut, inte mycket över att spara om man säger så.

Smickrad blir jag dock över att bli tillfrågad så man vet ju aldrig. Prata är kul men om jag kan hålla låda någon längre stund utan att hänge mig åt upprepningar vet jag inte.

Niclas

StefanW
0

#6 Det vore väldigt skoj om vi kunde stråla samman vid något tillfälle!

Smickrad skall du känna dig, sedan finns det fler superlativ efter att man tittat på vad du åstadkommit.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Proosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det hänt lite mera, inte riktigt som jag tänkt mig men ändå.

På IMPS-Stockholms site finns utförlig beskrivning på eländet.

Hej å hå!

Niclas

StefanW
0

#8 Jag har också upptäckt att man har ett stort ordförråd när det inte blir som man har tänkt. De ramsor som en annan klämmer ur sig får Magnus & Brasses Svordomsvisan (Varing för barn -76) att framstå som en kyrkpsalm…

Ser fram emot fortsättningen och hoppas att det går bättre!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#8 Inte kul när grejorna bråkar på en. Hoppas det löser sig på bästa vis.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

TommiN
0

Det där ser RIKTIGT j-a bra ut!!!