Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 3183 ggr
fjantomen
2013-02-09 00:07
0

Pledge....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu tänkte jag skriva om något som jag kanske inte förstår, jag byggde min lindberg arado från -67 som någon klistrat ihop cockpitglaset för eoner sen och sen dess har den säkert skramlat runt och blivit alldeles mjölkig i ytan.

Men eftersom jag prenumererar på finest modeler så läste jag om pledge golvpolish som dom doppar allt möjlig i och tänkte att det kanske är något som kan vara bra att ha, så jag letade och det enda jag hittade var MP52  som är möbelpolish (självpolerande).

Jag penslade på glaset tyvärr bara på utsidan då jag redan klistrat det på planet och vilken effekt …..

Blev som nytt…..

Surrounded? Great then we can attack in any direction!

fjantomen
2013-02-09 00:18
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rutan!

Nu hoppas jag att ni flygplansfreaks inte pissar på er av skratt över min Arado men jag ville bara visa vad häftigt det funka med möbelpolish, och det kanske inte heller var någon nyhet och i så fall får jag be om ursäkt…

grDalMas
2013-02-09 01:48
0

be inte om ursäkt ,du kan aldrig veta hur länge det var sedan någon skrev dyl,tack för tipset förexten,angående bygget så skulle jag nog ha uppnått samma resultat,ser välan ok ut och huvudsaken när man bygger är ju att man har kul.

lanm65
2013-02-09 09:23
0

Bra tips, alltid bra när någon delar med sig av sina expriment !! Planet tycker jag ser helt ok ut, äldre modeller håller ju oftast inte riktigt samma nivå som dagens men din Arado ser onekligen välbyggd ut och fint målad.

StefanW
2013-02-09 23:00
0

Tackar för tipset!

För att göra ett tillägg, så finns en gammal artikel:THE COMPLETE FUTURE

Stefan - Modellbyggare

fjantomen
2013-02-09 23:46
0

#4 Ja du ser det är mirakel medel i staterna

Och nu ett för mig också…

Decaius
2013-02-09 23:53
0

Snygg kärra du byggt Anders! Undrar om möbelpolish funkar på gamla repiga glasögon också?! 

Roca
2013-02-09 23:53
0

Finfint ser det ut!! Snygg målning på Aradon också.

Jag har även använt det till att klistra fast hela flygplanshuven, även på en så pass stor "canopy" som på SAAB Safir och den sitter fint, även efter flera år. Synnerligen användbar denna Future/Pledge!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus