MWP-pulver
Hej
På tradera finns det en bunt med mwp-pulver.
Är dessa något att ha? vill ha lite rost och öken-damm på min Landrover, men då jag aldrig använt mig av sånt här så får jag fråga proffsen :)
Vad kostar de att köpa? (hittar inget direkt när jag googlar)
Hur mycket är det värt?
Hoppas jag inte sitter och bjuder över nån av er bara :)
/Hylsan

Jo, jag har sett att det finns några ute, men har ingen aning om hur de är och vad de kan kosta i vanliga fall.
Och nej, (ännu) har du inte bjudit över mig. [Jag har inte lagt något bud ännu.] 
jag har sett hur de blir men jag har aldrig använt att……jag hittatde en sida där dom kostade ca 20-25kr…..kommer inte ihåg vart jag såg de men de va inte en svenk sida
kommer du ihåg märke eller något??
sökt på mvp och hela meningen men hittar inget :(
/Hylsan
De va samma märke som han/hon säljer på tradera (MWP)…prova annars att söka på Model Weathering Powder(s) MWP…..
Här har du en Länk där man beskriver lite om detta
#4 Innehas inte den sidan av samma en som säljer pigmenten på tradera? Han gjorde iaf reklam för sidan (det nerlagda forumet) tidigare. Har tänk prova vid tillfälle.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
jo det är samma kille.
Har tyvärr inte hunnit använda mina ännu, haft fullt upp med annat.
/Hylsan
Ok, du får väl ta och berätta hur de verkade när du har provat.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
har också en burk därifrån. som jag ej provat men jag ska nog köpa hela settet. jag tror på firman
//pebben

Jag har faktiskt köpt och provat MVP pulver! Sanning och säga så tycker jag att det inte är så enkelt att använda…Jag har provat att lägga pulvret på "blöt" färg, men då fastnade så lite att det knappt syntes. Nästa försök blev med utspädd vitlim. Då blev det mest klumpvis fördelat och ljuddämparen jag använde det på, nästan försvann…..Hmm, vore intressant om ni andra kunde prova pulvret och ge en kommentar!! Jag behöver tips om det här!
Hej
Hittade den här tråden via besöksloggen på wwiimodeler.com, och ja, det är jag som säljer MWP pigmenten.
Tänkte bara säga att om det är någon ansvarig för sajten här som är intresserad av att skriva en recension av pigmenten så skickar jag en uppsättning gratis, enda "kravet" från min sida är att recensionen, oavsett utlåtande, blir publicerad. :)
I så fall kontakta mig via sidan http://www.wwiimodeler.com/?page_id=51 så skickar jag en uppsättning.
Ang. teknik så har jag en del artiklar på sajten som beskriver hur man kan använda pigmenten.
Hälsningar
Jesper

You got mail…
Stefan - Modellbyggare