Härligt att det är på G igen, ska bli kul att se detta bygget färdigt!
Nu är jag på gång igen. Ett år sedan jag påbörjade detta bygge och nu ska det väl bli ordning på torpet 
Har fått ordning på airbrushen med ny nål och munstycke samt en packningssats. Nu ska väl målningen gå galant.
Har monterat dit vindrutan, vingarna, skevroder, klaffar och stabilisatorer samt pysslat med landningsställen. Lite surface primer applicerat med tandpetare i vissa små glipor och bortputsat med topz fuktad i IPA.
Har nätshoppat lite grejer till kärran
Lägger upp bilder längre ner. Bl.a. beställde jag en ny huv då den vacuumformade jag hade inte håll måttet. Väldigt otydlig detaljering och inget "huvudpansar" för piloten. Nu blir det dock andra bullar för denna gång är huven fotoetsad med massor av detaljer.
Vidare blev det Aires hjul för G-6 i resin.
Hittade äntligen ett sandfilter till G-6 från Quickboost
Köpte även propellerblad från Quickboost.
Här är lite bilder.
Wow, vilken detaljering! listerna på cockpit-huven var ju grymma! 
Ruskigt snygg huv. Måste vara kul att bygga en WWII kärra i 1/32, mycke detaljer.
Cool huv, Kalle 
Ja huven ska bli riktigt spännande. Hoppas man klarar av att få ihop den bara 

Snyggt, Kalle! Det är faktiskt roligt med dessa större skalor där man kan se hur alla dessa detaljer faktiskt såg ut i verkligheten.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Otroligt härlig detaljering på huven mm 
Du ser ut att bita bra i det du håller på med. Jätte kul att följa detta. Mycket godis att se. Snyggt.
Super snyggt så långt! är mäkt imponerad asså! :D
Vilket jobb! Blir det äkta spegelgals i pilotens lilla backspegel också? 
Tack ska ni ha 
Idén är inte dum Markus
Jag ska se om jag får ihop huven med tillbehör först 

Ser riktigt bra ut det där.
Nu är hon målad! Hennes camo är samma som Luftwaffes "standardschema" dvs. RLM 74,75,76 med stänk av 02 runt cockpit. Primad med Alclads gråa primer, lite Alclad duraluminium runt cockpit och vingrot samt flingsalt. Färgerna har jag tonat både hit och dit för att försöka få fram lite variation och djup i målningen. Här kommer lite bilder på schäsen.
Handskar, ett måste.
Ser riktigt bra ut!
Snyggt. Bra bilder. Mera sånt