Zvezdas Tu-154B 1/144
Denna trillade ihop av bara farten. Byggd på två dagar. Ska dock montera landningsställ med lite extradetaljer samt lite hemmagjorda antenner och motorutblås. Märkningen är en av Air Ukraines äldre målningar. Dekalerna kommer från F-decals och kan varmt rekommenderas. Jag spillde ut en halv flaska Micro Sol över dom och ändå höll dom
Efter torkning och varsam hantering är dom på plats. Några stenciler gick till gudarna men det är bagateller.
Den där har du fått till väldigt bra måste jag säga 
Kul med lite civilt nån ggr här också..
Riktigt tjusigt! 
Häftigt! 
Tack ska ni ha! 
Ahh, härligt
Har en i modellhögen jag med.
Tack Tunnan! 
Ja du lär ej bli besviken då du börjar. En riktigt härlig modell med fin passform.
Låter ju lysande Sickan. 
Sakta men säkert tar det form. Den ska faktiskt få landningsställ men för tillfället får det duga med en tändsticksask och lite häftmassa. 
Jag tänkte kalla scenen "Konkursen i Kiev". Air Ukraine begärdes i konkurs 2002 av Ukrainska regeringen. Har lagat lock till intagen på sidomotorerna samt en "strumpa" till mittmotorn. Det lilla kopparfärgade på vingen är min prototyp till gubbe som står och målar över bolagets namn men roller. Vet för övrigt inte om det finns gubbar i skala 1/144. Kanske inom MJ-hobbyn.
Urtjusigt bygge…
Gillar "plattan" din också!
Preiser har figurer i 1:144. Bl.a. flygplatsfigurer m.m. :
http://www.preiser-figuren.de/1:144-Preiser,cat-402
mvh / Janne
Mvh / Janne
Tack ska du ha Janne. 
Plattan är egentligen till ett annat dio men jag tyckte den passade även till denna.
Tack för infon ang Preiser. Blir nog till att införskaffa ett set.
Samma här.
Urläckert
Oj vad fin hon blev! Supersnyggt bygge!
/Calle
Stiligt bygge, Kalle. Gillar den halvslitna ryska looken. Tummen upp.
/Stefan
Tack ska ni ha! Ja en rysk kärra kan inte göras högblank och nytvättad 

Den där såg ju hur läcker ut som helst.
Basplattan blev pricket över iet eller va heter det