Razor saw
Rakbladssåg? Vet inte om Clas Ohlson, men hos nätbutikerna finns det diverse modeller. Riktigt bra verktyg, tycker jag.
/Stefan

Det du har på bilden är snarare vad som på svenska kallas en ryggsåg, jag har en sån till min EXacto X5 handtag, rakbladssåg är väl snarare en lite mindre variant utan ryggförstärkning.
Ryggsågen finns hos Clas Ohlson åtminstone köpte jag min därifrån, rakbladssågar finns i välsorterade hobbybutiker
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
tack ska ni ha, kära medbyggare!
#4 Såg som såg…en så´n här har jag - funkar ypperligt.
För inköp av en sån här grunka skulle jag rekommendera eBay. Det brukar vara det billigaste alternativet när det kommer denna typ av vara. Risken att få betala tull på en sån här billig sak är enligt min erfarenhet obefintlig.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=razor+saw&_sop=15
Tack, folks! Nu har jag ju lite uppslag. 
/Calle

Jag har Tamiyas variant, med lösa utbytbara blad. Köpte den av Maysula här på forumet och tror den gick på dryga hundringen med ett extra blad.
Gillar den sågen för den är otroligt fintandad och ganska stor så man har något att hålla i när man jobbar.
Har ännu inte något år senare slitit ut det första.

Niclas

#7: Tack för tipset, en ryggsåg är inte till någon nytta om man skall såga vattenlinjen på fartyg, och figursågen vibrerar för mycket, blir nog en Tamiya, jag gillar deras verktyg
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus