Jag har knåpat lite med min "fyra". En lite tråkig sak är att kjolarna saknar öglor. Har funderat på att försöka göra egna, men avvaktar.
Jag måste dock klura lite på hur jag ska göra för att det ska funka att koppla bogserstänger till dragöglorna i fronten. De behöver trimmas av lite och kanske borras upp så jag kan trä små sprintar av utdragen gjutstam genom dem.
Det här bygget kom ju till som ett objekt för min famo att bogsera, men jag tänkte utföra allt så att den även kan stå för sig själv i hyllan utan att se konstig ut.
Snyggt, cleant bygge.
/Stefan
Det var mycke plock på den här modellen.
Kul med detaljerade maskiner i 1/72 men pilligt.
Snyggt blir det också.
Jättesnyggt
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
snyggt och vädra nu?
13: Tack! 14: Tack! Nja, jag suger lite på vädrings-karamellen… Blir nog lite kammo först!
Gott jobbat! Själv har jag börjat "Lillejulaftonsprojekt" - en Pz.Kpfw. IV Ausf. F2(G) från Dragon. I skala 1/72, så klart 
#16: Låter bra Stefan! Ser fram mot en tråd om den! Dragon gör ju grymma byggsatser i den här skalan! Alltid lite ets och annat gott! Bygg lugnt och ha en god jul! /Calle
Jäpp, det kommer en byggtråd snart.
God Jul!
/Stefan
Helt i dunkelgelb eller trefärgs-kamo… Det är frågan…
#19 Klassiskt 3-färgat camo, det är mitt förslag.
#20… Jo det var planen från början. Bara det att jag drabbats av "den enfärgade ytans förtrollning"… Vet inte om det bara händer mig, men ibland när jag målar en enfärgad yta som ska täckas med ett mönster, kamouflage el dyl kan jag få för mig att ytan är perfekt och fulländad som den är och känna en stark ovilja mot att göra något mer med den… 
Jag har iaf lagt ännu en sparsam shade på tornet, syns kanske inte så bra i rumsljus, men så här ser det ut just nu. Fortfarande en öppen fråga om jag ska lägga kamo. Dina råd har ju varit bra hittills, Hayabusa så jag ska ta en allvarlig funderare 
Ser bra ut så långt! Lägger nog min röst på cammot.
Camot ser kanon ut så jag röstar på det också 
Tack för det, dudes! Jo jag kör nog vidare på det där! 
Ser bra ut. Jag följer dina framsteg.
Roger
Hej!
Jag tror att de är luftfilter vilket borde innebära att de skall ha samma färg som vagnen i övrigt.
Roger
Tack för upplysningen! Då kör jag på det! :-)
Camot ser lovande ut, tycker jag.
Tummen upp 
Tack Stefan!
Nu har jag limmat ihop chassi och överdel. Band+hjul är redan lite vädrade, eftersom det blir svårare att komma åt sen. Det var pilligt att komma åt att måla gummit på väghjulen, när de redan var monterade. Jag har utelämnat lite måleri mellan yttre och inre hjulet på varje par. Går ev över det senare, om jag inte råkar "glömma" det 
Nu är det bara att måla vidare! 
uniformsjackan blev bra, med tanke på storleken på vagnen så är jag imponerad. jag tycker att det ska finnas med åtminstone en scratch byggd sak i all modeller, på så sätt blir det mer unikt.
tur jag kollade den här tråden för jag inser nu att jag har glömt att måla kulsprutan på min Panzer IV som jag håller på med :) bara att plocka fram penseln igen då.
vad är det för färg du har i grunden på vagnen? är det humbrol?
Jag kör med citadell akrylfärg… mest av gammal vana antar jag, har använt dem de senaste 20 åren.
Bra att jag kunde påmina dig om kulsprutan! 
#36 Dekalvätskor ska du absolut prova. Själv använder jag Micro Set och Micro Sol till alla dekaler. Gör stor skillnad, speciellt på ojämna ytor.
Ser bra ut, blir det vädring nu?
Fanatiskt bra, helt superb, hade någon sagt 1/35 hade jag trott dom direkt 
Tack för kommentarerna, gubbar!
#40: ja nu är det dags att chippa sönder skiten! Får se om jag tagit lärdom av tidigare försök! 
#42 Ja, satsa mer på smuts & "streaks" och mkt mindre chippning. Vagnar blir smutsiga som f-n, men slitaget är inte alls lika uppenbart. Lycka till!
Väldigt snygg bygge åter igen
Tack det samma.
Stiligt!
Tummen upp
!!!
Tack ska ni ha! :-)