Zvezda 1/100 Opel Blitz

Och så här långt är den kommen; färdigbyggd, delvis målad, men vilka missar kameran ser! Det blir till att bättra på målningen på däcken och även vädringen. Den här lastbilen ska få tjänstgöra hos Luftwaffe's JG 54, därav det gröna hjärtat, och hamnar så småningom i ett dio med en Airfix 1/100 Messerschmitt Bf 109 F från samma förband.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Ser bra ut , tycker jag. Den ser ganska medfaren ut. Gillar't!
vad använder du för färg och teknik för rosten? det ser riktigt bra ut.
Ja den ser mera sliten ut än min ZIS
Härligt Peter.

Tack ska ni ha båda två! Ja, jag har först sprayat lastbilen grå med Tamiyas grundfärg tror jag det var, sen penslat den lite ojämnt med vit enamelfärg. Sen satte jag dit dekalen på huven och målade rutorna svarta. Då tyckte jag att den skulle smutsas ned lite, egentligen ville jag inte att det skulle se ut som rost - Blitzens flaksidor är ju egentligen av trä, även om Zvezda valt att hoppa över att avbilda brädorna i sin modell. Jag tänkte väl snarast att det skulle se ut som lera/smuts. Ska dock jobba vidare, tycker att penseldragen syns för mycket.

Blitzen är nu klar och håller på att bli en del av ett litet dio med en Messerschmitt Bf 109 i samma skala, bilder kommer framöver!