Bakhåll
Kör på med mina dioraman. Den här gången tänkte jag mig ett diorama i 3 plan, kloak, gata och övervåning. Så får vi se hur det blir.
Grundkompositionen är att tyskar i kloaken försöker ta sig upp till gatunivå där en en T60 vänta tillsammans med ryskt infanteri, medans i huset så förbereder sig andra tyskar för ett bakhåll, källaren på huset är temporär sjukstuga.
Börjar med grunden som är skuren frigolit (polarn byggde en sån schysst värmetrådsskärare åt mig).
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
spännande idé, kan bli riktigt tufft det är en rolig och lite annorlunda ide.
jag satt presis och kollade på filmen stalingrad i mina försök att återfå inspiration, jag antar att du har sett den. där fins det ju några snygga scener ifrån kloakerna som kanske skulle kunna funka som inspiration till dig.
#7 Ja exakt det är en av mina favoriter, visar lite mer än bara "guts and glory". Och det stämmer som du säger förebilden kom nog från den filmen 
Det här blir riktigt fräsigt, fjantomen! Ser fram emot fortsättningen! Kul att se dina kreationer igen! :-)
Här är inuti huset, brädläggning alla omrörningspinnar McDonalds med ögonskugga från Dollarstore
Hahaha frugan gick iväg när jag köpte dom så jag stod själv med säljaren och ville kolla kulör
Tror dom hette Sahara hot nights och nåt mer …. Men dirt cheap var det.
Kul bygge! Varifrån fick du idéen att använda ögonskugga? Jag tror aldrig jag läst om det tidigare. Det kanske finns fler sminksorter man kan använda :)
Var köpte du ryggsäcken förresten? Den ser trevlig ut tycker jag.

Det var en intressant och annorlunda idé. Jag tror inte jag sett något i den vägen förut.
vad har du målat tegelväggen med för färg? olja?
jag blev inspirerad att prova samma teknik med depron skiva så jag åkte in och köpte en.
Vanlig konstnärsakrylfärg (lite rött i brunt vilket märke som helst funkar nog) sen vanlig grå oljefärg (ur gummans målarlåda också) som jag använder över hela och stryker av för att få fog och en toning av väggen (dämpning).
Lycka till 
#24 Förlåt såg inte den frågan förut, jag höll på med Tamiyas puder och tänkte att det var nog lite samma som smink. Nackdelen är att den är ganska blank men den luktar godare 
väntar otåligt på fortsättningen,najs med flera plan.
#23: "Tråkar ut"?? Nej nej, tvärtom! Det är jätteintressant att följa bygget, också och speciellt tack vare dina superfina bilder! Mer sådant! 
Det blir helt fantastiskt! Jag älskar inredningen. Speciellt den lilla tavlan med farbror Joe. Mycket inspirerande bygge, fjantomen! Mer bilder, vi får inte nog av detta! :-)
Det är väl inte frågan om att VI ska orka. Jättesnyggt (skitsnyggt).
Håller med dom övriga detta blir kanon 
Jättebra med många tips här..
Ser verkligen fram emot fortsättningen…
Helt underbart bygge! Jag blir helt fascinerad av din kreativitet. Du utnyttjar verkligen en begränsad yta till 100%. Och nej, vi tröttnar inte på alla bilder. Ge oss mer!
Suveränt! Vilken detaljrikedom! Verkligen en händelserik scen. Och snyggt byggt och målat. Både sceneriet och gubbar och tank! :-) Splendido! :-)
Hej!
Fantastiskt bygge! Massor med detaljer.
Riktigt kul att se på och jag uppskattar att du lagt ut många bilder.
Roger
#55 + 56 Tackar så mycket,
Underbart dio. Man kan vila ögen på det hur länge som helst. Vilka fantastiska detaljer.
otroligt bra, kan inte säga mer än att jag är avundsjuk på dig :)
har du bilderna i större upplösning så vore det kul om du kunde lägga up dom så man kan studera detalierna lite närmare.
en bra sida att lägga upp bilder på är http://www.postimage.org/
#59 Tack för tipset, har laddat upp de senaste så det är väl några fler än dom som jag ladda upp här, ganska dåliga kort (men som sagt foto är inte min hobby).
Men håll till godo och hoppas du (eller någon annan) hittar någon inspiration!
Blev lite fet tråd, kanske skulle ha gjort en del 2, ber om ursäkt moderatorn!
Häpnadsväckande kreativitet!
Du har fått med så många stämningar, adrenealinet i anfallet, spänningen i väntan, förtvivlan och ångesten bland de sårade…
Ett komplett och meycket väl komponerat diorama!