Oljefärg från Clas Ohlson
Någon som testat Clas Ohlsons oljefärger i vädringssyfte? Priset för ett set är ju utomordentligt trevligt. Oljefärger brukar vara dyrt i konstnärsbutiker, räcker ju iof. en halv livstid men ändå.
http://www.clasohlson.com/se/Oljef%C3%A4rgsats-L&B-Louvre/Pr310099000

Har inte provat dem, men blir också nyfiken då prisbilden är trevlig, så att det inte blir som en gammal devis: man får vad man betalar för.
Stefan - Modellbyggare
Inte detta märke, men har handlat oljefärger av märket Sang på samma ställe. De kan jag tycka lite om:
Jag har ett set Sang (18 tuber/färger) som jag använt för att lägga skuggor och skiftningar ovanpå akrylfärger vid figurmålning.
Färgen är dryg och det går att stryka ut riktigt bra tycker jag och jag tror de fungerar bra till vädring också.
Torktiden är låååång (för lång?), så det går att arbeta i lugn och ro.
Tuberna håller god kvalité rent tillverkningsmässigt, inget kladd/uttorkning i kork eller gängor (haft mina i ca 6mån).
Detta säger jag dock utan att ha provat dyrare oljefärger eller att som sagt ha provat vädring i praktiken än.
Jag rekommenderar ett försök.
Jag testade att ha lite av deras burnt sienna på däcket till Tirpitz som jag bygger och jag blev nöjd! Flöt ut bra och var lättjobbat. Torktiden var lagom lång, man behövde inte stressa. Skall dock sägas att jag inte heller testat dyrare oljefärger så har egentligen ingen referensram.
Trevligt med lite reflektioner. Kul att de fungerade bra till fartyget Bigmek, då ska jag ge dem en chans näst gång jag åker Sverige.
Sang ska jag lägga bakom örat Markus.
Jadu Tunnan, det var minsann ett prisvärt set du hittat på Ö & B. Dina Pebeofärger ser riktigt fina ut och skaplig storlek på tuberna också 
Ja det är billigt men jag vet ju inte än om dom är bra eller inte.
Ska nog testa dom snart känns det som.