Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettnyheter
Läst 1451 ggr
ElLobo
0

PV och Amazon

Det kan finnas en liten möjlighet att det kommer att komma ut några resinsatser av PV och Amazon.

Regga er på ScaleRacers forum så kan ni läsa merFlört 

StefanW
0

Undra vad det är för skala och vad priset blir…

Mycket intressant!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#1: Hoppas skalan är 1/24-1/25 (vilket jag tror) och att priset blir överkomligt.  Och jag håller med dig: MYCKET intressant! Skulle gärna bygga ett antal av dessa, men det sätter nog prisbilden stopp för. En resin-PV gick ju för 800 kr på Tradera förra våren … Ledsen

StefanW
0

#2 Då får man hoppas att det stannar på en rimlig nivå!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Ser intressant ut. Vore som sagt intressant att se vartåt priset landar.

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Proosen
0

Har för mig att PV'n som Göran gjutit upp tidigare är i 1/25 och Amazonen är lika den.

Jag hoppas också att han orkar ta upp projekten igen och förse oss med fin fina och efterlängtade modeller.

Till PV'n behövs det nya formar och Amazonen är inte färdig för formsättning ännu om jag förstått det hela rätt.

Niclas

StefanW
0

#5 Då är vi fler som håller tummarna…Glad

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Proosen
0

Diskussionen på Scaleracers verkar leda till ett pris som ligger på c:a 500-700 :- beroende på vad som kommer med i lådan.

Niclas

Azgaron
0

Å hu! Då blir det nog ingen sån, just nu iaf Gråter

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#7: Jag måste nog också vänta på ett bättre tillfälle. Vore kul att bygga ett par, men … Ledsen

StefanW
0

5-700;-/modell….då avvaktar även jag

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Hompe
0

Kanske om det vore en 240 nää jag vill inte betala så mycke Fundersam

Proosen
0

Priset kan kanske tyckas högt men betänk då att det här är helt hantverksmässigt framställda original. Vet att Göran sprang ut och in för att ta mått ute på parkeringen när han gjorde PV'n. Å så säger de att vi inte får motion i den här hobbyn Flört

Visst, det är mycket pengar men jag tror att det är värt det. Speciellt då det knappast lär komma något liknande från annat håll någonsin.

Niclas

Hompe
0

Ja det är otroligt och ja synd som det är kommer man alldrig se nått sånthär i affärenGråter

ElLobo
0

Amazonen vore kul … *sucka*

pebben
0

amazon är en saknad model i 1/25 är dock själv inte så het på resin

//pebben  (hafft många sådana i 1/1 Fot i munnnen )

ElLobo
0

Jag skulle vilja bygga en tvåfärgad, ungefär som den här fast kanske något ljusare blå. Den vet jag vem som skulle få! Glad 

StefanW
0

#16 Någon nära som ägt en?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

Jäpp! Finns fortfarande kvar.

StefanW
0

#18 En variant kan ju vara att köpa Revells 1/18, strippa ner i molyckyler och lacka om…

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#19: Den varianten skulle ju kunna fungera … Fundersam

StefanW
0

#20 Inget att tveka på…Flört

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#21: Nackdelen är att den är för ny. Tittar jag i deras on-linekatalog så har de bara en '66:a, och det är 6 år för nytt. En fyrdörrars '60:a skulle sitta perfekt.

StefanW
0

#22 Spackel?

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#23: Nej, så roligt ska vi inte ha det! Flört