Jag har provat nya saker...
Ville bara dela med mej av några färska erfarenheter från byggbordet. För några veckor sen var jag och familjen inne i Karlstad för att köpa lite kläder till barnen på H&M. Normalt sett anser jag att H&M är det tråkigaste stället på jorden. När man tittar på färg som torkar vet man i alla fall att det finns en väl definierad slutpunkt i processen vilket totalt verkar saknas när familjens damsida tittar på kläder. Hur som helst, när jag var kritiskt nära en total blackout pga tristessen fick jag se den, disken med nageltillbehör. Vad mycket intressanta verktyg och tillbehör det fanns där! Det slutade med att jag handlat på mej filar, slipverktyg och etylacetat för bortåt 200kr. En del av filarna är rent ljuvliga att jobba med då det är fyra grovlekar och skumplast mellan lagren.
Nästa erfarenhet handlar om det pågående SAV m/43-bygget där det behövdes nitar på motorluckan. Jag tittade runt lite på nätet men det som fanns verkade dyrt tyckte jag. Ett toalettbesök ihop med en Model Military löste problemet då en kille där stansade nitar ur tennfolie mha ett 0.6mm borr och en gummiduk. Dessa limmade han sen med Future. Jag har nu provat detta och det funkar hur bra som helst. Bilder kommer i byggtråden.
jag köpte mig en såndär fil med 4 grovlekar på och dom funkar hur bra som helst. och fina naglar får man också :)
du måste visa hur nitarna blev när du gjort dom. hur lyckas man stansa med en borr föresten? verkar ju vara bakvänt.

Jag tryckte den änden av borret som man sätter i chucken rakt igenom tennfolien. Går hur lätt som helst.