Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1339 ggr
zander
0

Färg

E det nå`n här som har erfarenhet av Model Masters färger. Det talas mycket om Tamyas o Humbrol här men Model Masters har jag inte sett.

Själv har jag provat o tycker det e lättare att få täckande med Model Master. Samt att färgen inte sjunker till botten så fort som med t.ex. Humbrols. Tycker också att glasburkarna med skruvlock e mer lätthanterliga. Men jag har ju inte målat så mycket o har därför inte så mycket att jämföra med. Och så har jag bara penselmålat.

PAK43
0

Jag körde modelmaster ett tag och gillade dem, tillsammans med deras thinner. Mestadels för sprutmålning. Jag tycker däremot att burkarna suger, kartongbiten i dom klibbar fast i kanten på burken och fastnar alltid, men det är väl det jag upplevde som mest negativt. Fina pigment, många kulörer att välja på osv. Jag slutade med dom för att jag tycker LifeColor är snäppet bättre, men inget fel på MM.

zander
0

Visst ja, packningen i locket e ingen höjdare men det löste jag med teflonpackningar jag fick av en kille som håller på med diskmaskiner o sån`t.

starhawk
0

Model Master har en toppplacering hos mina färger, Jag gillar speciellt skruvburkarna ingen fånig minipyts som Humbrol. Har inte haft några större problem med packningen men det kan ju bero på det faktum att jag helst enbart rör om färgen före målning, Tamiyas paddlar funkar utmärkt i det fallet, men är det en blå MM färg så funkar det inte, man kan röra om tills man blir blå Glad den blir ändå inte som den ska, men skakar man den ett tag så blir den bra

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

TobbeA
0

Det lilla jag penselmålat så är MM bättre än Tamiya och Humbrol. Men överlag är jag inte så förtjust i MM då jag mest använder AB:n.