Snyggt bygge! Färgerna ser helt rätt ut.
Alldeles förträffligt snyggt! 
1# Tack
2# TCK :)
Då är första steget taget på att gjuta landingsbanan till stukan :)
Jag gjöt det hela inne i tavelramen, när det har torkat kommer jag att slippa ner det hela så jag får en plan och slät yta.
Jag kommer även att dela upp landingsbannan i block och tillföra gräs i springorna, kommer även ha med lite gräs längs de två yttrekanterna.
Har även byggt lite bord och stegar osv. så mina små mekaniker har något att ha sina saker på och något för att komma upp så de kan skruva på motorn med då :)
Även fått klart en kubelwagen och dess kraftenhet så man kan tanka planet med :)
Nu är det bara kvar att vädra planet lite med torrpastel metoden och göra klart plattan, sen kommer jobbet som regissör och få allt på plats så det ser bra ut.
Men skolan tar en jävla massa tid nu för tillfället.
Ta ett gott råd läs alldrig samhällsvetenskap, mer flummigt skit får man leta efter ;P
Återkommer så fort det hänt något mer på bygget :)
Det blir ju hur bra som helst! Bra idé att ha landningsbanan på diagonalen. Vilken trevlig detalj med den oljiga trasan på bordet! Ser fram mot fler bilder!

Ojoj, väldigt fint blir det här! Fina scratchbyggen! Är underlaget gjutet med gips?
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#8 Tanken med landningsbana på diagonalas var för att få ut så mycket plats som möjligt. Fler bilder kommer så fort jag har kommit vidare på bygget. #9 jag har köpt ett spackel som nästan inte väger något när de torkat plus att de varken spricker eller sätter sig, kommer inte ihåg vad det heter men kan lägga ut namnet på spacklet när jag kommer hem från skolan. Men det är sådant man blandar själv med vatten och pulver. Alltid kul när folk tycker om det man gör. Måste även säga att jag gillar dina små byggen med skarpt :)
Jä**ar vad coolt det blir! Beundrar verkligen arbetet du lagt ner på alla smådetaljer! Det blir sjukt bra det här!!
Ojojoj gillar verkligen dina kompositioner och ideér, inspirerar verkligen.
Snyggt! golfapplåder från västra mälardalen 
Surrounded? Great then we can attack in any direction!
#13/14 Jag bockar och bugar :). :):):):)

Ser jättebra ut Glennaia!
Troligen behövs det ett par mekar till som släpar fram bomben med Bombenladewagen - det är väl dom som är i målarverkstan kan jag tänka! Fast du har ju ett lättsamt underlag för dem att dra den på, satt nu och kikade på en bild, där det behövdes fyra man för att dra kärran med 250-kg-bomben på: fast det var på mark som såg ut som en åker med fåror 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Blir nog bara två gubbar som får dra släden, tror nog de har ätit dunderhonung :)
Men jag ska kolla vidare på saken om hur många de var som drog en sådan.
Enligt boxarten och info bladet så var dem bara två på bra underlag som drog dessa. men litar inte helt på dem. får efterforska lite tll.
Urläckert
Hur går det med dioramat? Klart snart?
Väntar med spänning på fler bilder!