Ang MIg Wash
Hej alla.
jag har funderingar på Migs Washer men har aldrig använt dessa och undrar lite om dom är värda pengarna? Är dom lätta att jobba med vad bör man tänka på osv? Vänligen dela med er av era erfarenheter och tips och trix.
Tack på förhand
Matta P
Allt är relativt. Personligen anser jag att Mig´s washer etc är bra, men det finns andra fabrikat som är lika bra. Kom ihåg att wash är inget annat än förtunnad färg dvs det går att tillverka sina egna washer. Billigare? Bättre? Tja, det beror väl på.
Har du inte använt washer eller liknande produkter så är mitt tips att köpa en DVD eller två från t ex AK Interactive. Vallejos DVD (i samarbete med Mig Jimenez) gillar jag också.
Jag tycker att de är riktigt bra. Jag har flera olika nyanser men använder oftast dark, brown och neutral. Jag tror att den som jag använder mest är brown. Den använder jag till plastdetaljer som trälådor och verktyg, gångjärn, bultar, nitar, skuggor på ansikte och händer mm.
Testa på någon gammal byggsats.
Blir det för mycket wash så fukta en ren pensel med migs thinner och borsta av igen. Fungerar även när det har torkat.
Broncos plast reagerar med Thinner från Mig, Jag har dock inte upptäckt någon reaktion på Tamiya, Dragon, AFV, Miniart, Zveda, Italeri, Tristar, Trumpeter eller Academy. Det var en sats med bandplattor från Bronco som blev mjuka.
Roger
Jag har kört med wash från HGW. Det är den enda wash jag provat, jag är nöjd, har man en mörk färg på sin modell redan, till exempel min mörkgröna SU-100, så krävs det en hel del wash för att det ska synad, ändå så körde jag med "black".
På lite ljusare modeller får det en mycket trevlig effekt och är mycket lätt att använda!
Har även provat "Rust" från HGW, den fungerar sådär, det verkar vara vatten utblandat med små "klumpar" av rost. om man väl får ut lite klumpar blir det väldigt snyggt, men ibland svämmar det över av allt vatten du måste trycka ut innan rosten kommer…
Jag betalade 12 kronor per flaska (50ml) så är väldigt nöjd ändå!
//Daniel
"Learn lots. Don't judge. Laugh for no reason. Be nice. Seek happiness."
Hej! jag har med tittat lite på washer och filter och det fins ju en hel del fabrikat. har bara använt HGV och jag blev inte helt nöjd. Så har nu tittat runt på MIG Productions och AK Interactive. och där blir det problem kan liksom aldrig bestämma mig för vilka jag vill prova först
Dayweawer var köpte du dem för 12 kr :) LÄnk tack?