Slipverktyg för figurer
Jag har haft problem att hitta bra slipverktyg för figurer så jag bestämde mig för att tillverka egna.
Tog en vända förbi Clas Ohlson och inhandlade märkpinnar i plast för växter och slipsvamp (utformad speciellt för att ta sig an udda konturer).
Slipsvamp 29kr och märkpinnar 10kr, totalt 39kr (alltså knappt en storstark på krogen) billigt och bra!
Skär till märkpinnarna med sax/kniv tills du får önskad form och skär sedan ut slipsvamp (VARNING! använd någon gammal sliten köksax eller liknande, fina hobbyknivar förstörs när man skär i sandpapper) och klistra sedan slipsvampen på märkpinnen med kontaktlim alt .universallim.
Bus enkelt 
Jag har mini filset m.m. men problemet var att jag ville ha något slipverktyg som verkligen formade sig efter detaljerade konturer och då blev det här perfekt.

Himla smart verktyg du byggt!!! Hade inte ens en aning om att det fanns nåt som hette slipsvamp
. Jag lär kopiera din idé, tackar för tipset! 

Hmm slipsvamp skall läggas till nästa inköp från Clas blöt om fötterna
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Klart innovativt, tummen upp.
//Pryzze
Tack, för ett bra tips!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Bra idé! Tack för tipset!

Tack tack det va så lite så!
Det började med att jag skulle slipa bort en liten skavank på näsan på ett 1/16 ansikte. Tog i lite för mycket och "zim zallabim!" Han fick en riktig boxar näsa och det här var en fransk "lite finare" musketör från 1600-talet så ett intryckt näsben kändes liksom inte helt rätt.
Ok om det vart en gammal sliten halv alkoliserad MG42 laddare i wermacht som stup i kvarten hamnar i slagsmål med skytten. Då kanske det hade känns rätt 
Hur som helst, det var efter detta misstag som ideèn poppade up.
Mycke bra tips detta hära 
Tack så mycke
Henke

grymt bra ideé den kör vi en copycat på…

bra tips!
Tack, det var inte alls dumt
Detta skall inhandlas snarast. 

japp då var det handlat riktigt fina grejor, fanns även sortiment med flera olika grovlekar för 69:-
Tack för ett mycke bra tips!

Tack för tipset. Klart intressant.

Instämmer med er andra…
Tack för ett bra tips…

Tack för tipset 
"den här är en annan, en Airfix"
Tack för tipset! Nu slipper ag alla små skärgård från skalpelkniven!
J***a ipads rättstavningsprogram, skulle ju stå små skärsår:)