CV9040 klar
Nu är den äntligen färdig! Rikigt nöjd med den blev jag till slut.
Har gjort följande modifieringar:
Fixat en PSAVA (ingen aning hur det stavas) kvast på motorluckan att torka av kängorna på
Fixat en vajer bakom tornet samt fästen till den
Byggt och monterat bandankare (längs bak på vänster sida)
Satt dit en Ksp-39:a
Hängt dit slanor till maskeringsnät samt maskeringsnät i säckarna på sidan av tornet.
Använde lösa plattor till extraplattorna på tornet då de ska var i lite vinkel (15 grader) i förhållande till varandra.
Snyggt bygge Pajje!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tjusigt! Det är så man brukar se dem vid P4.
Hur var den att bygga?
Stefan - Modellbyggare
Den bästa jag byggt, allt passade ihop hur fint som helst
Är det 1:35? Det var snyggt hur gjorde du leran?
Ja, det är 1:35. Leran är gjord med vanlig väggspackel samt min hemmakomponerade skövde-lera-färg!

#0-4: Mycket snygga!
Jäkligt snygg önskar jag kunde måla/vädra så där.
Den där måste jag bygga. ….i framtiden….
En kommentar bara som du inte skall ta som kritik utan bara något som jag tänkte på när jag såg bilden framifrån.
Dammet smutsen kanske skulle bli ännu bättre om man kunde simulera effekten av att vagnen kört över högt gräs och slanor som skrapat bort dammet/leran i nedrekant.
PEter
---------------------------------------------------------------------------
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid...
Mina bilder: http://eliasson.selfip.com/images/index.php?cat=9
Hej!
Snyggt bygg! Jag gillar att du fixade en piasava kvast.
Roger
Tack för alla positiva kommentarer!
Bra synpunkt peter, hade det i åtanke men glömde faktiskt bort det, skulle dra lite på sidorna med, men färgen torkade ruskigt snabbt när man målar så tunna lager:)
Om du tittar riktigt noga innanför vänster band ser du några halmstrån som fastnat i pendelarmsstationerna.
Riktigt snyggt byggd modell! Intressant med svenskt tycker jag. Nån som vet hur det går med nya pansarmuseet i Strängnäs (Amorama?) förresten. De borde ju vara intresserade av att ha kontakt med duktiga pansar-modellbyggare…

Arsenalen ska vara med och informera på 08-Open i mars.
Vansinnigt snyggt bygge!
"Pajje" vilka färger använde du? Ska nämligen ge mig på att bygga ihop en själv, och vill ha "rätt" färger, brukar alltid få fel när jag frågar i affärerna inga som riktigt har koll på vilka färger det ska vara:(
SUPER!
Helt rätt look på grejorna!
Keep up the good work! :o)