T-34
Gäller även svets fogar! ja ifall någon har tips eller eller en tanke!!???

Det har funnits tips i flera trådar här på sajten, men jag har inte lagt dessa tips på minnet, flygplansbyggare som jag är. Därför får du kanske avvakta tills pansarbyggarna tagit sig ur sänghalmen, för många bra tips det är jag alldeles säker på att du kommer att få. 
Vet ja,Ellobo, så viktigt är det inte!! bara utifall liksom/ Ha en trevlig helg på dig// Micke

Ha en trevlig helg, du med!

Att få till trovärdiga och snygga svetsfogar i denna skala är inte så enkelt. Men, en variant är att "mjuka upp" plasten med lim och sedan gravera en svetsfog med hjälp av nå´t vasst föremål. Ett annat tips är de svetsfogar som Archer Fine Transfers säljer. De är tillverkade i resin och sitter på vanlig dekalfilm. Kolla på www.archertransfers.com under "Resin Details". Du kan beställa direkt hos Archer, om du så önskar. Kanonbra service, enligt min mening.
Den råa gjutna ytan som är så typisk för ryskt pansar kan du göra med t ex Gunze Mr. Surfacer eller spackel upplöst i t ex Humbrol Poly Liquid till en lagom konsistens. Applicera med en pensel med styv borst.
/Stefan
Hej!
Jag byggde en T-34 där jag provade de du frågar efter. De finns säkert många andra tips men kanske länken kan vara till nytta.
http://modellbygge.ifokus.se/discussions/4d7139d9b9cb462233051506-teknik-test
Roger
# jo jag vet Hayabusa! men det som drar mig till modellbygge är de
knepiga lösningarna, inte alltid bra kanske, men ja ha roligt helt enkelt!
om sen modellen blir klar?? strunt samma , bara det är roligt och utvecklande då !! ja för mig då