En liten svarv
Jag har byggt ihop en liten svarv i scala 1/35. Jag har tänkt att den skall hamna i ett diorama någon gång, men nu ville jag prova lite olika målningstekniker på den, Det omålade stålet är Alclad Sainless steel. och så ville jag testa lite chipping. Den är inte färdig men här kommer ett litet smakprov:
Shit pommfritt! Är det en färdig modell eller ett scratchbygge? Hursomhelst är den riktigt tjusig!

Snyggt, den kommer göra sig bra i ett diorama!
Stefan - Modellbyggare
Vrålsnyggt!
Toppklass! Den kan jag titta på länge utan att inse att den är 35 gånger mindre än vad jag tror!

Attans vad snyggt det där blev! Jag byggde en borrmaskin för ett par år sen från CMK.
Hur tusan bar du dig åt för att bygga en så stor klädnypa och hur fick du in den under en fullstor svarv?
Snyggt!
Vad har du använt för färg/ytbehandling till behållaren till oljekannan?
Oljekannan är målad först med Humbrol 85 coal black och på det Humbrol 54 brass. Jag tycker humbrol fungerar bra både med pensel på små detaljer och med spruta på större ytor. Dessutom gillar jag verkligen 85 som är halvblank svart, den är bra som grund under andra mörka nyanser tack vare den fina ytan och som bas för vädring med pigment.
Otroligt snygg svarv du har fått till 
Hatten av för detta fina bygge som sagt.
Vansinnigt snyggt! Visade den första bilden för en jobbarkompis och frågade vad han tyckte om svarven. Tyckte väl att den såg helt ok ut. Sen scrollade jag ner så han kunde se klädnypan och först då förstod han hur liten den var. Inget dåligt betyg när folk tror att det är en riktig svarv.
Mycket snyggt målad svarv! Ser mycket realistisk ut!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Helt otrolig…Fick oxå tvinga mej att inse att det inte var en i 1/1 skala…Det blir 100 poäng av 10
Tack snälla för alla glada tillrop!
(Jag blir nästan lite generad, men mest nöjd!) 
Helt klart en av de snyggaste dioramadetaljer jag någonsin sett! Men hur ska du få ihop ett helt dio som matchar denna fantastiska miniatyr? Fast jag tvivlar inte på att du grejar det…
Helt otroligt snyggt! Svårt att tro att det är en modell
Saknar ord och vett till att förstå