Sherman duell! pebben vs Sven-Erik
Haha, go go! Den som postar färre än 10 bilder blir automatiskt diskad.
Skämt åsido, men det vore roligt att få se arbetet efterhand det löper. Lycka till!
Härligit detta skall bli väldit spännande att se :)
Två mycke bra byggare….

#3. Här kan vi snacka om rivstart!
Har du redan börjat?
Och jag som hade tänkt mig att gå och kolla på TV! 
Hehe de här kommer att bli intresant 
Japp, spännande!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
det e lungt har fastnat med bond på tv
//pebben

Swr lovande ut. Hur gick du tillväga med underredet? Airbrushat? Först mörk färg och sedan ljusgrönt ovanpå, lite lagom flyktigt sådär?

#8 & 9. Ja, fast vice versa då….
Det mörka i efterhand?

#10. Jo, jag har sprutat det med först en mörkgrön färg, sedan lagt ett ljusare lager i stråk. Det skall sprutas ytterligare ett lager ljusare färg imorgon. Färgnyansen blev ett hopkok på olika gröna och bruna färger.

#12. "Vice versa" syftar på att jag lade in fel bild till respekive text! 
#8 ett sådant ställ med klämmor och för-glas har jag också!
//pebben

#15. Nyttigt som bara den! Fast jag klarade inte av att måla med förstoringsglaset, körde in penseln i plasten så det bara stänkte. Blir lite svårt att avståndsbedöma…
#13 Ah, kommer nog bli tokbra. Jag börjar bli riktigt sugen på lite airbrushing - men som det är just nu har jag inte plats för det - och kanske inte så stor användning heller egentligen. Eller, användning har man ju alltid. 
#12 Jag förstår. Det roliga är att jag läste bildtexten och kollade bilderna, ändå reagerade jag inte. Märkligt. 
Ser fram i mot en lärofull duell
. Må sprut ångorna flöda !
Här var det full fart framåt på byggandet!
Azgaron
jaså! här blir man minsann frånåkt så det står härliga till!
själv har jag bara lagt lite grund
//pebben

#20 Känner jag dig rätt, så kommer du nog att sitta till solen går upp och förbrukat en hel del CA-lim och håtorken har jobbat för fullt mellan målningarna…

//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Undrar hur det gick för pebben inatt? Satt han uppe och byggde tro? 
Idag blir det lite tajt med byggtid. Vi ska iväg till stan och tömma/ flytta en butik… Hoppas att det blir lite mer bygga ikväll!

#23: hade du inte skrivit flytta, så hade jag trott att du skulle köpa upp hela lagret hos Zetterlunds för att komma förbi pebben i statistiken! 

#24Tömma en butik!? Ja, vad gör man inte för att komma på första plats i inköps statistiken…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#25: Det räknas nästan som fusk, va?! 

#24. Haha!! Vem vet? Man kan väl "mörka" och göra en del hyss i hemlighet….Nädå, men vilken dröm det skulle vara! De fick hem så mycket fina nyheter inför julen. Men att komma ifatt er på inköps-tronen blir nog svårt! 

#26 I krig och modellbygge är allt tillåtet….
Stefan - Modellbyggare
nä jag satt faktiskt inte uppe och byggde i natt! funderade på det men var nog lite för trött! ska försöka komma igång i kväll tänkte jag!
//pebben

#29. Puh! vad bra. Jag tycker nog att du skall sköta om dig och tänka på att sömnen är viktig pebben! 
yssan lull? hehe inbilla dej inget 
//pebben

#30 och #31: 

#31.

Haha ja de här ser lovande ut :)
Rolit att läsa oxå…

#35. Och jag som älskar att sitta och måla hjulen!
Jag har precis målat dem nu, väntar på en liten sista "touch"!
Bilder kommer lite senare!
(Ps. Jag kommer att stämma Humbrol för att deras mattsvarta inte är matt!)
#35 Kul, en bit på väg!
#36 Ja, den tycks ha en tendens numera att inte alltid bli så matt som man önskar.
Azgaron
skumt men hu skilljer sig från burk till burk! prova att skaka på den och sedan rör om igen.
//pebben

#38. Jag har rört i burken så att min hand har domnat….
Hur går bygget? Stötit på några problem?
nej inget större än! bara fastnat i master and commander borde ju bygga men vem kan motstå segelfartyg och pang pang? 
Ps och du skulle må då?
hehehe! här tas inga fångar!
//pebben

#40. Fasen, den gubben gick alltså inte!…..
Men det är bra pebben! Fortsätt du att spela lite, vad gör några fåtal timmar? Bättre att ta det lite lugnt och slappna av…
Man mår inte bra av att stressa….hehe….
hehe det är faktiskt en film på teven
vilket är väldigt praktiskt om man vill fila lite samtidigt hehe!
jag har ju inte byggt nån early så hur är det med extra utrustning o sådant i din har lite låder packning odyligt i min + några äldre pansar gubbar men även en nyare till tornet som ser lite bättre ut i gutningen
//pebben (foto kommer effter filmen)
Då får man vänta ett tag till för att få se fotto :)

#44 Det rör på sig!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#45 Mmm hehehe!
//pebben
Ser bra ut Pebben :)
Blir hård fajt här emallan verkar de som:)

#44. Jag tror att det är trickfotat!
Du kan aldrig ha hunnit så långt redan.. Själv hamnade jag framför TV:n och kollade på en historisk dokumentär om den förste kinesiska kejsaren..
Foto-avdelningen har stängt så här dags, så jag återkommer med bilder imorgon…Och då ni! Hehe……..
jojo men tror nog att en räv känner igen en räv när den ser en!
men då är det la bäst att vänta med flera bilder tills imorgon vet ju aldrig med sven-eriks spanings flyg?
//pebben
Jag tycker det går uselt långsamt!!
Näedå, jag skojar bara. Bra jobbat båda två, ser fram emot fler bilder. Det ser riktigt bra ut det jag sett hittils.
tack du!
på tal om sett så har vi ju bara fått se sven-eriks plastkartor än??? tyckte han skrev att han satt och målade hjul förut! lurigt lurigt! kanske bäst att slänga på några delar till inatt ändå?!
//pebben
Hehe, kul att se att det går framåt med era byggen!
Azgaron
Ja de här blir särket en hård fajt :)
Ser bra ut bägge byggerna så här långt..

Härlig snöbild :)
Ska ta ett foto ja me här har de snöat oxå fast inte lika mycke..
Snöa, tja, det blev lite vitt på marken här igår, men knappast värt att anstränga sig för.
Azgaron
#51 Ja för tusan, jag skulle ju i en sådan här duell vilseleda med bilder som inte riktigt visar var i arbetet jag befann mig. Sedan, "plopp" - EN MODELL FÄRDIG! Kör så det ryker, man vet ju aldrig.

#57. Skottar snö…..
Vilka fina vinterbilder ni har lagt in! Synd bara att snön kom 14 dagar för sent. Nu kunde jag gott ha klarat mig utan "lappmöglet"…

#51. Jaha, här står man och skottar snö….ingen tid till modellbygge….
å själv solar jag solarium hela kvällen!
hinner säkert inte limma nått jag heller.
//pebben
nåja kanske bäst att lägga ut en bild till så ingen tror att man mörkar eller nått sånt!
här är underdelen håller som synes fortfarande på med chassie delen dom stora bitarna gick rätt så fort men det här är en sådan modell som det känns som om smådelarna alldrig skulle ta slut och alla ska ju skrapas rent o målas osv puh! kolla bara på alla delar som ligger vid sidan av!
//pebben

Tjusigt pebben! Jo,det blir ju en del pill på en sån modell. Trevligt med lite lägesapport. Får väl hoppas Sven-Erik kommer med en också 
Azgaron
Ja de får vi verkligen göra :)
Kul att de går bra för dig Pebben..
tackar pojkar!
ja sven-erik det börjar bli dags för en läges rapport! min hs-126 är inte byggd än så jag kan inte skicka upp nått o spana med eller spionera på ren svenska! 
//pebben
snyggt jobbat både pebben o sven erik! men "förbygger" inte nu ;o)
ingen fara här händer inget sådant alls
//pebben manjana osv

Och skottar….
Nä, nu är det nog dags för lite nya bilder. Jag har kommit en liten bit ialla fall! Jag tycker att den här Sherman-vagnen är väldigt prydlig och kul att bygga! Jag har nästan glömt bort hur bra modeller Tamiya gör! Allt passar som handsken. De gjuter även modellen så att det blir fin textur på pansaret.
Jag valde att bygga med de pressade hjulen, det fanns även de ekrade med i satsen! Den tre-delade fronten tycker jag är snyggast, så den åkte på i stället för den hela…
Nå, bilder! 

Ser väldigt fint ut ! blir liv i rullarna ;o)

#76. Jo, vädringen gör skillnad som natt och dag! 
Verkligen fina byggen av båda, tänk den som kunde får till en sådan vädring.
jag ska skicka in en bild på min front sen för det skiljer en hel del! på bilderna ser man ju vilken vagn som är pappa om man så säger (lee) även baktill är det lite skilnader dom där burkarna finns inte alls på min. dock har vi nog valt samma hjul ser det ut som. hm vet inte men på den sissta bilden är det taget på chassit men på en av dom anndra är karossen på! så sven-erik hur långt har du kommit igäntligen? 
//pebben
Ja vädring är man inte duktig på men de är sånt man får lära sig framöver :)
Kul att få se era resultat nu :)

#79. Äuhm…vadå?
Nä, det måste du ha missuppfattat!
Jag är inte så hemma på Sherman-historien. Kom den tre-delade fronten innan den hela? Och hur är det med hjulen? Var de pressade före de ekrade eller..?
Men visst är det en kul vagn att bygga?(fast det inte är en Tiger)
och ett till! jag har sherman historien från discovery på band men min video har lagt av så jag kan inte uppdatera mig e heller ingen professor i ämnet men vill minnas så här först kom en vagn M2 som dom snart insåg var rätt kass mot dom tyska III och IV vagnarna så då tog man fram lee/grant ur den och sedan så byggde man M4 sherman på lee chassit nu finns det rätt många olika sherman vagnar det gordes beroende på källa som vanligt! 50/60 000 vagnar bla en heljuten jumbo m12 osv men sven-eriks är en ganska tidig då den ser ut som en lee i fronten hans har även grant kjolarna vilket min helt saknar min är en late det kom en effter min som kallades easy eight E8 den hadde ett helt nytt chassie tror den kom lagom till ardennerna hm glömde bort att det kom en till där i mellan men det är tornet som är utbytt på den (76mm) som även satt på E8 an nu blev det lite rörigt sorry!
//pebben

snyggt pebben !! Tror att du har glömt ljuset på ?
nej då! har målat hela fronten på lampan tycker det är lättare att fylla i sarjen effter! vet inte varför
//pebben
Här går det framåt på båda byggena! Ser mycket bra ut!
Azgaron

#86. Värst vad du har stretat på då pebben! Börjar ju nästan se färdig ut!
Det himla bra ut också! Nu börjar det bli lite spännande. Det tråkiga underredet gjort, bara det roliga pysslet med tornet osv kvar!
å alla underbara små krokar lamp skydd osv!
fast lagt limet åt sidan ett tag sitter och försöker fylla i linjer o fogar. tusan vad det är ovant med grönt! har man varit i tyskträsket för länge tro?
när jag fyller ska jag slita av pappret på min dak 222 och måla som bara den!
//pebben

Jo, men det är i alla fall roligare än hjulen….
Ja, man "snöar" in på färgsättningen på de tyska vagnarna. Tycker det är kul att köra gröna nyanser nu. Lite annorlunda!
När var det du fyllde år? Är det snart?
jo det är inte fel med lite grönt men ovant annars e det nog bara jag som är lite sugen på 222 har slagit in den i papper så jag inte ska börja pilla på den! henke blir la först ut den 8e sedan moi den 10e och visst allt är ju nästan roligare än hjulen! blir ena lite långtråkigt! men de e la oket en panzer får dras med antar jag skulle se konstigt ut utan?
//pebben

kolla på den första bilden du la in där är din front och mina sidosärmar på den! kanonen ser bra lång ut den också firefly? förmodligen kul med äkta bilder till våra små prodjekt! fast min blir nog amerikansk ändå .
//pebben
Det börjar ta sig bra det här, mina herrar. Bra jobbat!

#94. Jag tror att jag skippar skärmarna på min också! Tycker att de ser lite mesiga ut, ungefär som fenderskirts på en jänkare!
Jaha, en ny dag, nya utmaningar! Hur långt har vi kommit ikväll?? 
#96 ja du det beror väl på hur flitiga vi är?
själv ska jag lägga det anndra åt sidan och köra på tornet blir ju inte klart fortare för det men ser roligare ut!
//pebben

#99. Men va fasen..hade du en liggandes kvar?? Jäklar…
Haha! Vill du ha en ny duell? Tiger vs Tiger? Lätt!! Anytime!

#101. Jaha, du har suttit och varit nyttig ser jag! Själv har jag sprungit på stan idag. Köpte lite färger och Tigern, väldigt angenämt faktiskt! Skönt med en avkopplardag….Kanske skulle ut till gruvan nu då??
en sak ang tiger bara har bara byggt en av dml 3-1 tigrar innan (ini ) men den tog mig nästan 2 månader att smälla ihop! hehe det är ju en del delar i lådan!
men vad fasen varför inte ett GB? på säg 3 månader alla tigerI modeller alla skalor för det måsste väl vara nån mer som har en kisse ligandes?
//pebben
Har tyvärr bara en halvfärdig Tunisienkärra liggande! Fast det går nog att skaffa om det blir ett GB.
Azgaron

#104. Jo, det är lite mer krävande med en DML tiger än en liten Sherman… Vore roligt om fler kunde haka på! Tror du intresset finns??

Nä, nu måste jag ut i garaget…..har precis tagit en GOD öl och känner väl inte så där jättemycket för att limma. Men va sjutton.. här skall det byggas Sherman!
Ja är väldit sugen på en Tiger men nja ja får nog vänta ett tag på en sånn :)
Ser väldit bra ut för bägge två här :)
Ser oxå fram emot en Duell me Tigern oxå :)
ja vad säger ni anndra finns det något intresse för ett tigerI GB? om någon behöver inskaffa en kisse innan så väntar vi naturligtvis in er före start! om inte annat är det väl bäst vi får klart våra m4 or först! så jag ska göra som sven-erik ska bara in i kylen och hämta nått kallt först slurp! hehe!
//pebben

#104: Tja visst har jag en kisse liggande, men jag har inga omedelbara planer på att bygga den än, det är några andra projekt som jag vill fixa först
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

#109. Ahhhhh! Det var den tredje kalla! Så gott….
Ja, vad tror du? Blir det en GB med två byggen???
Nä, fler måste det vara som vill bygga en mallig tysk! Kom igen nu då! Det är inte bara i tanken vill vi ha en Tiger, vi vill ha en på byggbordet!
Jag får väll önska mig en Tiger då nu när ja fyller nästa vecka ;)
hehe en tiger i tanken gammal esso slogan det! det är rätt henke önska dig en tiger och häng med ner iträsket 
hm inte helt säker på att det var en bra ide att blanda black gold med modell bygge? undrar om inte årets första virrpanna e på gång!?
//pebben
Ja jag funderar på att följa me i träsket medans man kan ;)
Har sett en intresant katt för 250kr en Tamiya…
på tradera? ztriker hadde väl nån ute tror jag? 250 är ju rätt billigt men så kommer ju frakten men ändå? en tamiya tiger i butik ligger mellan 350 till en bit över 400:- för dom vanliga! är det bara jag som tycker att tamiya har gått upp i pris ordentligt ?
//pebben
Exakt de är Ztriker som har den..
Aja ja får se hur jag gör..
Är de nån annan som har en liggandes som man vill bli av me så pm gärna mig då :)
Mera Sherman (lägger det som en ny tråd för det finns risk att det blir en del inlägg…):
misstänker att lego eller nått sådant är inblandat i det bygget!
men bra gort inte helt lätt de där!
//pebben
#119 Det finns tydligen särskilda byggsatser för sådant där. Kolla "Seriös LEGO-byggsatser". Hur går det med din Sherman förresten?
ojojoj att sherman skulle vara så poppis? 119 inlägg och läst 970 ggr på 4 dar! inte illa!
det blev inte så mycket i dag men har satt ihop tornet i alla fall! dock ska det målas en gång till.
//pebben

#121. Ja, det verkar som en intressant tråd!
Kul!
Själv så försjönk jag mig ned i ölens kreativa värld! Nåja, man får fler fina ideer än något verkligt gjort. Så jag har pimplat öl och strötittat på TV istället för att bygga! Tänk att det ska vara så svårt att vara diciplinerad??
Snyggt torn pebben!
Sitta och dricka öl framför teven är ju en trevlig sysselsättning, men kanske inte så produktiv! 
Azgaron
jag tog nog en eller två bara ! hehe min blir kanske klar i morgon inte så himmla mycket kvar att göra. jag har lagt igen förarluckan effter tittat lite närmre på figuren (guten i ett stycke!) så det blir bara en gubbe i tornet sedan måste jag bestämma hur mycket utrustning som ska hängas på vagnen det ingår allt möjligt bråte i den här trevligt tycker jag! men det gör ju inget om det blir nått över det kan ju vara bra att ha till nästa
//pebben
Du menar med andra ord att du inte tyckte föraren var nått vidare värst att ha! Ja, extraprylar att hänga på är ju alltid kul, och det gör säkert inget om det blir över till nästa.
Azgaron
#126 det är ju bara huvudet som syns så med lite snygg målning hadde det nog gått bra men jag valde att lägga igen luckan ändå! vet ju inte vad jag ska ha shermanen till än tex i en strits situation drog nog föraren in skallen så? har ju en obygg halvbandare också skulle nog passa fint till den här 
//pebben
Kan nog tänka mig att föraren vill ha stängt om sig i strid. Mmmm, halvbandare låter trevligt!
Azgaron
sitter och washar nu det är otroligt vilken skilnad det gör! trots att jag gort det i flera år så förvånas jag fortfarande över vilken skilnad det gör!
//pebben
Jo, en wash gör en hel del, liksom även highlights, för helhetsintrycket!
Azgaron
Mmm för att inte tala om övrig vädring! men ni får vänta lite till hehe men den ser inte att ha rullat ur en biltvätt nyligen kan jag säga
undrar just hur det går för sven-erik? hm halv sex borde ju han vara hemma hm ? ? ?
//pebben

#131. Har du redan kommit till washen? Huga, här är man helt frånåkt! Vi är barnvakter ikväll åt Viola 4 månader! Dottern och svärson behövde komma ut ett litet tag, så de sitter på restaurang och njuter.. Hoppas att det blir någon tid till bygge ikväll!! 
#122 kanon fint torn bebben ;o) ,ser tungt o gedigert ut ,ser fram mot bilder på washen
Ang ev tiger1 gruppbygge så hänger jag med !
du är varmt välkommen! 
//pebben
Då jag köper jag en tiger, men villken typ ?
vad som hels bara det är en tigerI dak ini early mid late sturm osv.
ja du sven-erik hur går det för dig? själv håller jag på med det sissta! det var bara jvm finalen som kom ivägen! 
//pebben
Hoppla har du kommit så långt Pebben :)
En fint nedsmutsad tank !!! mera bilder pebben !!
Mycke fint bygge säger ja Pebben :)
Tummen upp och snabbt gick de me tycker jag…
Där har man möe att lära sig av…
Ser helt färdigt ut !o rackans snyggt åxå pebben !!!!!!!!!!!!!!
#145 tack henke! men jag tycker faktiskt inte att du bygger så tokigt alls! nu är pansar ju lite anorlunda än flyg men när du väl kommer in i det så är jag övertygad om att det kommer att gå alldeles utmärkt!
så ner i leran bara och prova dej fram!
//pebben
tack igen giga! kul att du gillar min konservburk!
//pebben

Den blev ju skitbra pebben!! Väldigt snyggt vädrad och washen ser fantastisk ut! Med beröm godkänt!
Själv har jag tydligen lagt i backen, min står ute i garaget och fryser medans jag precis sett en bra krigsfilm på TV…..
Nä, jag får väl ta nya tag så fort jag orkar och hinner. Denna gång får jag väl säga: 1-0 till pebben! Grattis!
jag bugar och bockar sven-erik! men jag är fulkomligt säker på att din kommer att slå oss med häpnad! jag väntar med spänning på att få se den! så vem som tar hem den här ronden tycker jag står helt öppet! och det är ju inte din eller min sak att avgöra det tycker jag vi överlåter på övriga medlämmar så bygg på bara så väntar vi anndra med spänning på din vagn!
//pebben (tre klara tanks sedan flytten!)
Mycket snyggt byggt och vädrat pebben! Tycker mänden damm/lera ser precis lagom ut! Måste ha varit mycket prylar de slängt med ifall du fick över efter att hängt på allt det där!
Mycket bra jobbat!
Nu ska det bli kul att se hur Sven-Eriks blir när den blir klar!
Azgaron
Ja vi väntar spänt att få se din stridsvagn nu Sven_Erik :)

#151. Hehe.."den som väntar på något gott"…….
Så fort jag lyckats hitta vart ettan ligger, så ska vi nog snart tuffa framåt igen! Ha tålamod gott folk!
Nu ska jag ut och skotta snö igen, insnöade för andra dagen på rad.. "Livet på landet"….
//Sven (sköldpaddan") Erik
Lycka till me skottningen nu Sven-Erik ;)
Här har de oxå kommit en del snö..
De vräkte ner igårkväll.
även här har det kommit en del inatt! så dags nu!
effter jul o nyår vill jag hellre ha sol och 20 grader varmt! 
jo det blev ju lite kvar i lådan både några pansar figurer och 3 st soldater i vinter uniform och en del annat bar att ha!
ja nu när det är klart med denna och vi väntar både på sven-eriks m4 och att några ska få tag i ett par kissar ska jag nog ge mig på nått snabb bygge tror jag! vet inte vad som flugit i mig men att flytta var tydligen bra för bygglusten tre färdiga på en månad! inte så illa 
//pebben

Full interior på en 1/35, det måste bli rätt plottrigt!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#157 har byggt en sådan fast early tyvärr ligger den under både dragon och tamiya i kvalitet minns att hjulen ramlade av blev tvungen att ta till superlim där annars är den helt ok tar en fruktansvärd tid att bygga och kräver en del tålamod bara! men väldigt läcker när den är klar! mums! gick inte sven-erik och köppte en sådan?
//pebben
skall bes tiger ,men vilka färgval skall jag göra ?vill bara ha två färgskamoflage .

#159. Jorå, jag gick och köpte mig en sån Tiger för några månader sedan! Den kall dock ligga till sig lite….för som ni skriver så är det ett mastodontbygge! Bara den tid det kommer att ta att måla alla detaljer…..
#160 en initial eller en early kan du måla i pansargrå eller dak då sandgul har tom för mig att dom först dak tigrarna var i sand och grå kammo. early och mid ver går att måla helt i gult eller gult med hyffsat breda bruna ränder sedan fanns dom i ett otal olika kammo versioner eller varför inte göra ett eget kammo? blir kanske inte rätt men kan ju bli roligt? det är fördelen att bygga själv du bestämer ju helt själv var det ska sluta!
#161 hehe! vill minnas att det tog en stund bara att washa alla små prylar blev till misshandel till slut! mitt råd! gå inte in i den utan pyssla med annat under tiden och låt den ta den tid det tar
//pebben

#161. Tack för det pebben! Nä, man måste nog vara väldigt psykiskt stark för att orka med den hela vägen…
Jag har i alla fall byggt lite på Sherman idag!
Jag har sprutat det vita i tornet osv, samt pysslat ihop kanonen (men det var en hel del bängel!)
det strul jag hadde på själva kanonen var den lilla slut delen på pipan när jag hadde limat på den såg det inte klokt ut! stämde inte alls med formen på pipan men ltyckades slipa ner den till samma form som röret allt för att slippa spackla hehe!
//pebben
#162 tack för svaret pebben .
Giga
Pebben, det ser riktigt fint ut. Bra jobbat. Nu ser jag fram emot Sven-Eriks vagn också.

Snyggt sven erik ,ser tung o levande ut ,ser fram mot mera bilder på bygget !!!!!
se där ja! jodå det syns ju att du har blandat i nyanserna men nu tycker jag inte det ser ut att vara så himla mycket kvar heller? fast min gick fort fram till där du är nu ungefär alla små detaljer tar ju sin tid dom med men ser mycket bra ut än så länge och bättre blir det ändå misstänker jag hehe!
//pebben
Ja den ser verkligen bra ut :)
Bra jobbat..
Jag vill åxå måla lika bra som pebben o sven erik ,BUUUUÄÄÄÄ

Hmm, är det bara hos mig som sajten går VÄLDIGT trögt???
Tack för de positiva kommentarerna! (De behövdes….
)
Det är alltid kul att testa lite nya sprutmetoder, synd bara att banden och allt annat blev övermålat nu….
Alla lådor, hjälmar osv ligger färdiglackade så det ska väl kanske gå lite snabbare nu!
Nej Sajten går trögt även för mig ikväll :(
Ja den som kunde sprutmåla så där fint, och får det att ser så levande ut.
Där har man att lära…
Än så länge så får det blir penseln för min del och till viss del sprutmålning med färgburk.
Mycke fint bygge Sven-Erik
Det kommer att blir jämnt det här 
Här går det trögt som 17
Har dom hällt i bromsolja i serven

Tack Tunnan! Jag bugar och bockar 
Ja, nu får dom släppa handbromsen va???
Det var så lite så
Ja det går lite upp och ned, ibland funkar sidan bra och så rätt vad det är så är det tvärstopp.
Men jag tycker internettet i sin helhet går trögt ikväll.

#167-169 Snyggt jobbat, du har ju kommit en bra bit på väg!
…och här går det som i sirap just nu…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ser snyggt ut, Sven-Erik! Mycket snyggt målat!
Azgaron

#180. Muchos gracias Stefan!
Deeeeettt ggöööööörrrr deeeettt häääääärrrr meeeeeeedddd…..

#181. Med risk att snart få använde morse-signaler (trögt) så: Tack Azgaron! 

#183 Det fanns ingen driftsinformation ute just nu. Omstart av server är gjort tidigare idag u.a. Just nu så verkar det vara många inloggade på närverket samtidigt (lite över 825 st) men det borde inte påverka. får jag reda på något, så lägger jag ut det!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

#184. Tack för infon! Det är väl bara att ta det med ro. Måste i alla fall i säng, skall upp halvfem i morgon…..

#185 Sova nu!?
Kommer att vara vaken en stund till, då man ligger på nattskift just nu (fast ledig i natt)!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ajdå de var tidit Sven-Erik :(
Ja här är det filmtajm, är igenomförkyld och kan ändå inte sova så det är lika bra att vara upp ett tag till.

O.K ni nattugglor, ha en trevlig kväll/natt och sov så gott (senare) 
Tackar så mycke :)
Hoppas du me sover gött
Riktigt duktiga är ni båda två.
#169 Mycket bra jobbat och snygg bild.

ja se där ja! den som väntar på nått gott!
visst är tamiyas m4or trevliga att slänga ihop + alla grejor som ingår typ låder dunkar osv!? snyggt jobbat sven-erik!
//pebben
Imponerande. Vad ska ni två bygga härnäst?
Så där bygger en mästare.
Detta gäller ju givetvis er båda
Ursnygga byggen…verkligen, jag är impad.
Mycket snyggt bygge Sven-Erik! Verkligen imponerande! Är det blyerts du använt på spaden?
Ska bli kul att se de helt klar!
Azgaron
Mycke fint arbete du har gjort Sven-Erik :)
Mer bilder hoppas ja de kommer..
Kan bara instämma i hyllnings kören ,mycket snyggt, fin känsla i målning o vädring ,mycket kul att se !! ps är det du o pebben som kör tanken ?

Tack alla för de positiva omdömena. Det värmer!
#196. Tack pebben! Jo, jag gillade den här modellen. Mycket godis i lådan också som gör att den ser väldetaljerad ut!
#197. Tackar! Ja, vad ska vi bygga? Jag tror att det blir en Tiger va??
#198.
Tack!
#199. Nä, jag använde "gun metall" som poleras efteråt!
#200. Ska fota den efter att jag dekalerat den!
#201. Hehe…"pebben och svenne på villovägar".

Ok, Humbrols antar jag? Såg bra ut iaf. Ska bara komma ihåg det när det blir så dags för egen del.
Azgaron
Det ser kanonbra ut ärligit talat Sven-Erik :)
Mycke fint byggt Tummen upp så att säga..
Fina foton du tatt oxå gillar dom mycke..
Tummen upp Sven-Erik
Ja, den blev attans tjusig! Fina bilder med!
Azgaron

#203-206: Mycket snyggt!
otrolig fint gjort ,mycket snyggt modellarbete !

Haha! Sitter och läser gamla byggtrådar. Det var en kul tid detta!

Den där tråden minns man hehe kul var det att följa framfarten.

#214. Haha! Ja, ordet "trådkapning" fick helt nya dimensioner :-)
#215. Ja du Henke, rena rama vilda västern ibland!
#216 De var länge sen du byggde nått nu ?
Hur har du det ??

#217. Bara bra Henke! Har en massa projekt på gång (som vanligt..) Nu håller jag på och turbokonverterar en gammal BMW E30 cab. Dyrt, krångligt och kul! Men det blir ju lite kallt att ligga i garage så här års. Så nu börjar jag titta lite på byggmodellerna igen. Är sugen på att bygga ett diorama igen, så jag har budat på lite skoj grejer på Ebay.
Hur är det själv? Har du/ ni kommit till rätta i huset? Har för mig att ni flyttat in ett hus på landet?
Har du någon kontakt med Tunnan och grabbarna?
Vore kul att träffas något igen! Ska ni iväg på byggträffen i Locketorp nästa år?
Ha´det så gött så länge!
Kul att se dig här Sven-Erik! Ska bli kul att se ditt kommande (hoppas jag) diobygge!
Tjena S-E
Ja Henke o jag bor i samma by numera.
Bygger inte lika mycket just nu men lite då o då blir det iaf.
Kul att du tittar in här ibland.
Ska börja lära mig att köra skogsmaskiner nu på måndag…2 månader praktik.
En pojkdröm går då i uppfyllelser…
Hur är det med dig då?
Blir det nått styrenbygge ibland eller ligger det helt nera just nu?

#219. Halloj Az! Ja, vi får väl se hur det går med byggandet. Men det är ju rätt mysigt så här års, att krypa in i bygghörnan och pyssla.
Jag har följt dina fina figurbyggen! Kul och annorlunda
#220. Hej Tunnan! Byggandet blir lätt lidande när man har ett hus att sköta om. Blir lätt en heltidssysselsättning! Kul att du ska börja en ny "karriär". Aldrig fel att prova på något nytt. Sen att det är en gammal pojkdröm gör det hela ännu roligare!
Njae, jag har väl fuskat lite med ett Trumpeter ånglok. Bidde väl lite i mäktigaste laget, så den ligger och vilar just nu. Men nu börjar det spritta lite i byggtarmen.
Tack Sven-Erik! Kul att du gillar mina figurer! 
Jo, hösten och vintern är ju passande årstid att sitta och pyssla.
# 221 Tjenare :)
Jo vi har flyttat ut på landet och det kan inte bli bättre 
Jo att vi får ett litet torp hade inte vatt fel.
Men vi är nöjda med det vi har för tillfället.
Vi har just nu 2 hästar sen 2 katter 2 marsvin så mycket djur blir det just nu.
Men vi har en katt som bär på en del kattungar också nu.
Så vi hoppas att vi får några små kissar framöver.
Bygget för min del blir lite ibland.
Tyvärr så samlar man ju fortfarande på modeller även om man har en hel affär nästan hemma 
Har gjort om ett rum till bygghörna och spelhörna.
Även min sambo får vara med på ett hörn med sina prylar där.
Skulle verkligen vara kul att träffas framöver absolut.
Kom att tänka på en sak angående trådens titel. Ät det nån som har koll på Pebben och vad han pysslar med? Det hade ju varit kul att se honom här igen. Sist jag träffade honom var i Kungsbacka, hemma hos Kent (Giga), och det var väl ett par år sen.

Jag har för mig att Stefan på senaste byggträffen i Skaraborg nämnde att han hade pratat med pebben, men att det var nog någon gång på vårkanten.

#223. Låter mysigt med en massa djur! Förstår att du har fullt upp.
Samma här! Jag köper på mig modeller fast jag har hyllorna fulla!
Ni kanske kommer till V-ås på flygexpot nästa år?
#224. Ja, det hade varit kul att höra något från dem! Vet du om Giga
fortfarande håller på och bygger? Vad hände med "Modellhörnan"
Tyckte han gjorde så fina byggen!
#225. Jag hade lite kontakt med pebben på facebook ett tag. Men jag
har inte varit ute där på länge. Vore kul om han kunde höra av
sig! 
Jag tror Giga håller på lite pö om pö. Han brukar dyka upp på IPMS Göteborgs forum ibland, fast jag har nog inte sett nåt på ett tag. Det är nog mycket som har hänt som påverkat hans byggande.
Modellhörnan är nog dessvärre nere.
Å här är jag! :) sitter här och läser gammla trådar
och bara myser!
//pebbiz

Hej pebbiz, kul att höra från dig igen!
Hej å tack för det loboz! 
//pebbiz

Härligt pebben!
Vad kul att du ramlade in här! Så länge sedan vi sågs här.
hejsan S-E! jo du det är nog över 4år sedan tror jag
men det här var kul! snart dags för en ny duell eller????????
//pebbiz
Man får verkligen hoppas att ni kör igång en ny duell :)
Kul att du är tillbaks igen Pebben :)
tack henke! jo en duell e alldrig fel! 

Nämen Hejsan, det var inte igår! Hur går det med byggandet?
Stefan - Modellbyggare

#234 (0j) Hehe, så du är ute efter en duell pebbetz? 
Jag bygger inte så mycket nu på sommaren, men va fasen…man kan ju göra ett undantag! Vad hade du tänkt för tema? hehe…

En ny duell! Perfekt start för en ny tråd!