Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1481 ggr
T-34
0

Monte Cassino

Har skapat ett litet alster Cool som finns att beskåda på http://ipmsgoteborg.clubdiscussion.net/t2654-monte-cassino-april-1944

Mvh

Magnus

T-34
0
MarkusN
0

Joho då, så gärna så! Skrattande

Gillar det skarpt! Det är svårt att få alla delar/element i ett diorama att helt naturligt smälta samman till en miljö, men du har verkligen lyckats! Otroligt fin vägbana, med de framskavda stenarna och lite mossa i skyddande skrevor. Jag sitter och letar efter om du "gömt" något djur någonstans  också, men jag har inte hittat det än Glad

Kul att se brittiskt bland alla tyskar och jänkare. Pansarbilen också mycket fint vädrad, är det en sådan som kallas Humber, eller vad är det för något?

Vad har du använt till träden? Är det rotsystem?

T-34
0

Tack ska du ha Markus.

Nä, jag har inte gömt nåt djur här, får kanske tänka på det till nästa bygge. Glad

Detta är en amerikansk SAtaghound som användes ganska flitigt av andra allierade länder, bla. polska fri styrkor i Italien.

Det är faktiskt små granrötter som hänger ut över vägen så att säja men de stora träden är nån typ av bonzaiträd från Ungern.

Här är en länk till själva byggtråden http://ipmsgoteborg.clubdiscussion.net/t2590-staghound-mk-i

Magnus

Sven-Erik
0

Mycket vackert diorama! Glad

Allt från de knotiga träden till gubbarnas kroppshållning och allt! Fin stämning i det här diot!

Greenhorn
0

Jag borde logga in här lite oftare… det bygget har jag missat!

Kalasfint diorama Magnus!! Nåt för Modell Gbg kanske?

erihan
0

Jättefint! Snygg komposition och jättesnyggt utförande!

PonCar
0

Imponerad av hur realistiskt du har fått till figurerna, inte minst ansiktsuttrycken! Antar att du hade en del jobb med trädet också? Såg nyligen en dokumentär på YouTube om MonteCassino-kampanjen.

T-34
0

Tack ska ni ha allihop. Kul att ni gillar det.

Det var en del plock med hela vegetationen. Glad

Kanske till modell GBG Patrik.

Magnus